Friday, September 30, 2011

puas!!

saya half day morning

breakfast dengan coklat cadburry

pagi-pagi tercegat depan pintu pagar dengan baju kurung moden warna pink

hanya untuk ini

a

Wednesday, September 28, 2011

twenty8 september twenty11

"seperti berjelaga bila ku sendiri"

Sunday, September 25, 2011

janji

sebab kita pernah berjanji
sama-sama menguyah gula-gula gembira
sama-sama mencicip rasa masam duka

sebab kita pernah berjanji
roket itu tempat duduknya dua
maka harus diisi bersama

sebab kita pernah berjanji
antara kita harus ada kehidupan
tapi jangan kita dibiarkan

dan bila
gula-gula kau kunyah seorangan
kau cicip rasa masam sendirian
tak perlu aku kisahkan lagi tentang roket dan yang lain

ayuh, kita lupakan semua janji
juga lupakan

kita

Friday, September 23, 2011

baju kurung

dialog rahsia bonda dengan che amid pada pagi saya berbaju kurung nak pergi kerja.

"tak padan dengan kecik-kecik dulu. mana nak dia pakai baju kurung. baju kurung sepasang jer setahun. itupun pakai pagi raya jer.lepas tu tukar pakai baju lain"

bini che amid ni tak ingat ke uniform sekolah tu pun baju kurung.

btw, che amid sila tukar pintu kalis bunyi pls!!

Wednesday, September 21, 2011

hello sabrina!!

atau apa saja nama kamu

tak kisah. tapi auntie rasa nama sabrina tu sangat sesuai untuk kamu hari ini
be healthy. jangan susah-susahkan mummy.
n selamat jadi ahli bumi.

ini anak mielia!!

Tuesday, September 20, 2011

diam diam

saya nak satu jer. saya nak duduk diam-diam.

saya nak duduk tengok tivi diam-diam
atas sofa biru buruk tapi maha best
tapi tiap kali duduk depan tivi, mesti saya capai majalah dalam almari, belek-belek sambil tengok tivi

saya nak buat kerja diam-diam
fokus betul-betul dengan kerja
pandang monitor kalau boleh sampai tembus
tapi bila saya mula buat kerja, telinga saya mesti akan curi-curi dengar radio kakak sebelah

saya nak drive pagi-pagi diam-diam
tak payah buka air cond, angin pagi dah cukup sejuk
tak payah buka radio, saya nak dengar bunyi senyap
tapi tangan selalu gatal pasang CD Michael Buble
tak cukup dengan tu, saya join Michael menyanyi sama

saya nak hidup diam-diam
tak kacau orang

tapi kenapa lah susah sangat dengan benda yang satu ni

Monday, September 19, 2011

salah dia

awan putih gebu
comel macam gula-gula kapas
geram
sampai rasa macam nak makan
tapi saya kenyang

salah dia
mendarat tak kena tempat
atau saya yang salah pangkah tempat untuk dia mendarat

Monday, September 12, 2011

credit untuk n*ni

bunyi sms masuk waktu saya tengok movie Bukit Kepong
babe, kenapa nama hero bukit kepong ni lain?

reply
betul la. hero dia sarjan jamil. jins shamsudin tu.

sms masuk lagi
abis tu leftenan adnan tu sape?

reply
mat sabu kenal?