Tuesday, September 20, 2011

diam diam

saya nak satu jer. saya nak duduk diam-diam.

saya nak duduk tengok tivi diam-diam
atas sofa biru buruk tapi maha best
tapi tiap kali duduk depan tivi, mesti saya capai majalah dalam almari, belek-belek sambil tengok tivi

saya nak buat kerja diam-diam
fokus betul-betul dengan kerja
pandang monitor kalau boleh sampai tembus
tapi bila saya mula buat kerja, telinga saya mesti akan curi-curi dengar radio kakak sebelah

saya nak drive pagi-pagi diam-diam
tak payah buka air cond, angin pagi dah cukup sejuk
tak payah buka radio, saya nak dengar bunyi senyap
tapi tangan selalu gatal pasang CD Michael Buble
tak cukup dengan tu, saya join Michael menyanyi sama

saya nak hidup diam-diam
tak kacau orang

tapi kenapa lah susah sangat dengan benda yang satu ni

No comments: