Thursday, July 14, 2011

musim demam keluarga

sekarang ini musim demam ahli keluarga che amid.

bermula dengan angah.demam panas sampai kena masuk ward. tiga hari saya tak balik rumah sebab jaga dia. makan hospital. tidur hospital. misi tak comel. doktor buncit. lansung tak de hiburan live.

lepas tu che amid yang demam. demam biasa. misi bonda yang jaga. maka less worries. bravo bonda!!

kemudian kakak. walaupun dia jauh tapi dia ada seorang Hospital Attendant yang besar dan dua orang Hospital Attendants yang kecik-kecik. bertambah tak risau sebab dia dah siap sedia dengan segala ubat farmasi dan ubat tradisional. hanya tunggu dia update ubat mana yang berkesan sahaja.

lepas tu bonda. bila bonda yang demam saya risau extra. sebab bonda jarang demam tapi bila dia demam mesti dia demam panas. kalau tak demam panas pun demam dia mesti lama.

lepas tu adik saya. mula-mula berharap dia boleh jaga che amid dan bonda bila saya pergi kerja. tapi bila dia pun demam harapan hancur. lagi teruk budak ni demam. lansung tak keluar bilik. che amid pulak yang kena jenguk dia. tapi petang-petang boleh pulak keluar cari pisang goreng sebab lapar.

sudah lima orang. tinggal lagi seorang anak perempuan. seorang menantu lelaki. seorang menantu perempuan dan tiga orang cucu.

hmm..

3 comments:

Aan Andes said...

sorg anak perempuan tu kuat..insyaAllah tak demam. skrg ni musim, tambah ngan jerebu ni.. get well soon to all of ur family

mat jan said...

aku suka sbb tiap2 ari ko drive and aku boleh tumpang

Bunga Rampai said...

Moga dipermudahkanNya waktu waktu yang sukar itu.

Musim demam ... saya sendiri tak habis habis lagi batuk sejak baik demam dua minggu sudah:(

Salam Rena :)