Saturday, May 14, 2011

Hari Ibu 8 May : ini version angan-angan dan juga version kenyataan

VERSION 1:

Saya bangun awal-awal pagi dan wish bonda Selamat hari Ibu.
Saya vacuum carpet. Lap sofa. Mop lantai. Mop tangga. Cuci tingkap. Sapu siling. Dan sapu minyak merah pada sofa kayu faveret bonda. Selepas itu saya masak air dan buatkan Nescafe kurang pahit untuk bonda. Dan saya mula buat Moist Chocolate Cake untuk bonda. Agak senang bila pakai tepung kek yang instant. Cuma tambah air, minyak dan telur. Gaul hingga sebati. Terus masuk oven. Sementara nak tunggu kek masak, saya buat nasi lemak dan sambal paru. Ada kangkung celur, telur rebus dan crushed walnut. Sebenarnya kacang tanah habis dan kebetulan ada walnut balance buat kek, maka saya hidangkan dengan nasi lemak. Jam 9 pagi, semua dah siap terhidang atas meja. Kek saja yang belum sejuk. Nanti bila sejuk saya nak simbah dia dengan sos coklat biar dia mewah dengan coklat. Selepas menikmati makan pagi, saya bawa bonda bersiar-siar di tasik dan kemudian belanja dia makan tengahari di restoren berdekatan.

VERSION 2 :

Saya bangun pukul 8 pagi dan wish bonda Selamat Hari Ibu.
Masak air dan bancuh Nescafe untuk bonda. Saya bakar roti dan susun botol jem strawberry, botol madu, botol mayonis dan botol sos coklat hersheys atas meja. Nanti bonda boleh pilih apa perisa roti dia pagi itu. Saya keluarkan tepung instant moist chocolate cake untuk buat kek. Saya baca instruction. Lepas tu saya simpan balik. Jam 9 pagi, bonda bersarapan dengan che amid makan roti bakar dengan jem strawberry. Saya pula layan drama korea dengan oren panas. Lepas makan pagi saya bawa bonda keluar. Tapi bukan pergi tasik. Kami pergi pasaraya Ong Tai Kim. Beli bawang, beli gula, beli sabun basuh kain, beli kicap, beli daging cincang, beli ubi kentang, beli ubat gigi, beli bunga lawang, beli kopi dan minyak masak. Kemudian untuk makan tengahari, bonda belanja kami makan satay Hj Samuri.


mana satu version angan-angan?
mana satu version kenyataan?
mana-mana pun boleh. pilih ikut suka.

4 comments:

Cik Kopi said...

version 1 tu sangat best!

yang jauh di sana said...

rasanya version 2 tu kenyataan hehehehehehehhe :)

mat jan said...

aku rasa ayat pertama dalam both version tu jer yang betul

rena said...

cik kopi..
version 1 tu version anak dara supergirl

yang jauh..
hehe..
dua2 betul sbnrnya

jan..
bwekk!!