Tuesday, April 19, 2011

PERANG BESAR

ASYIK-ASYIK SAYA.

ASYIK-ASYIK SAYA.

asyik-asyik saya yang ditinggalkan keseorangan di office. dua orang berasyik-asyik pergi treasure hunt naik 4 wheel drive dan seorang lagi berasyik-asyik memilih kain baju raya. saya disini tidaklah terlalu asyik bekerja. sebab semua kerja mereka saya yang kena cover.

harus jaga 4 telefon yang suka berbunyi-bunyi sampai penat bercakap sambil tersenyum dan akhirnya rasa seperti mahu silent saja bunyi telefon tu. tapi hanya niat sahaja. tak sanggup nak buat. sebab kalau Faizal Tahir yang menelefon mestilah terasa rugi. atau kalau bukan Faizal Tahir, mungkin Ezad Exist. atau mungkin juga Bruno Mars.

dan sebagai menambah perisa, pc yang corrupt semalam bukan 100% berkeadaan baik hari ini. maka terpaksa pakai dua pc untuk menjadikan kerja 100% tercover. dan dua pc itu umpama berjarak sebanyak jarak kutub utara dengan kutub selatan. maka harus berulang alik dari point A ke point B. bila mulanya berada di point A dan kemudian pergi ke mesin fotostat dan terus ke point B dan baru perasan kaki tidak berkasut tinggi, maka harus ke point A semula menjemput high heels. bila nak minum baru perasan mug Finding Nemo berada di kutub satu lagi maka harus pergi pujuk Nemo sebab dia tak nak berenang sendiri dan balik ke tempat saya. bila tertinggal pen, kena patah balik. bila tertinggal apple kena patah balik. bila handphone berbunyi maka baru perasan telefon tertinggal di meja sana dan harus lari-lari sebab lagu Accidentally In Love itu kuat sangat. bila tertinggal maka perlu pujuk. bila tertinggal maka kena pergi ambik. bila tertinggal maka perlu lari. bila buat semua tu berulang kali maka sangat penat. sangat-sangat penat.

ini perang besar saya sejak pukul 8.30 pagi tadi. entah macam mana rasanya nak habiskan sampai pukul 5.30 petang. kenapa jadi macam dialog iklan niquatin plak ni? abaikan. saya mahu sambung perang.

3 comments:

masaklemakrebung said...

tima kasih atas segala penat lelah n pengorbanan... tp kami yg g treasure hunt pun penat jugak tau... :)

irwan said...

faizal tahir takkan telefon

ezad exist pun takkan

bruno mars laaaaagila takkan telefon

tapi kalau itu yusri yusoff telefon mau ka???

rena said...

masaklemakrebung..
hehehe.. sama-sama.
sama-sama la kita berpenat.
nanti boleh mc sama-sama
yieehaa

irwan..
tak heran lah kalau yusri yusoff telefon.

//mati aku kalau yusri baca blog ni