Thursday, December 30, 2010

penangan senyum adik McD

esok dapat cuti. terima kasih adik-adik yang bermain bola sekalian. sila main dengan bersungguh-sungguh lagi supaya akak dapat cuti macam ni lagi yer..

sebab cuti ehsan bermula esok maka hanya akan masuk ofis tahun depan. wah wah.. macam berlagak saja bunyinya. cuti sampai tahun depan. macam la tahun depan masuk kerja terus naik pangkat dan naik gaji. padahal kerja sama jugak malah sekarang ni bertimbun-timbun macam tak mahu surut walaupun dah buat dengan banyak. cepat sangat membiak.

sudah hampir sangat-sangat untuk memberi lambaian tata dan babai dan selamat tinggal kepada tahun 2010. dan harus pula berlatih untuk memberikan senyuman paling manis dan paling brilliant untuk tahun 2011. kena senyum dengan penuh mesra supaya 2011 tak takut untuk datang. senyuman peramah seperti kepunyaan adik yang menjaga kaunter McDonald petang semalam. senyum jer dia walaupun rena dah umpama kanak-kanak yang dapat duit raya tanpa disangka-sangka banyaknya. lepas cakap "dah, itu saja" tapi tengok-tengok jumlah perlu dibayar kurang dari duit di tangan maka mintak tambah order apple pie dua. lepas tu dalam kiraan tiga saat mintak pulak tambah sundae strawberry. dan lepas tu bila adik tu ambik cawan nak isi air boleh pulak jerit "ais kurang yer dik" hmmphh!! banyak songeh betul kakak rena ni. tapi baik sungguh adik McD ni. dia senyum jer. yer, senyum itulah yang kita cari. senyum ramah yang sungguh friendly. maka hati pun riang gembira. aww!!

sebab hati dah menjadi riang penangan senyum ramah adik McD maka hati hanya redha bila tren berproblem semalam. malas nak berebut-rebut dan bersusah payah. lalu hanya duduk di bench dan main game sambil senyum-senyum bila menang. hebat kan penangan senyuman adik Mcd tu. sampai tak boleh berhenti nak senyum. dan tak tahu pula bila dah naik tren akan terserempak dengan art yang baca novel arenawati yang lama sangat-sangat saya ingat sebab saya baca novel itu banyak-banyak tahun yang lepas. tak per art, teruskan membaca. pakcik sebelah saya semalam pun baca buku. saya jer sorang-sorang duduk tengah-tengah and peluk paperbag McD dan beg Bali berserat pelepah pisang berbunga besar. sambil senyum manis dan brilliant. NGEE!!!
selamat tahun baru 2011. jangan tinggal terus 2010. nanti dia merajuk. kalau dia merajuk siapa nak pujuk??

Wednesday, December 22, 2010

how FB can ruin ur relationship

he says: parent i konservatif skt. gf i moden. moden sgt. even tgk her dressing pon mak i dah tak suka.

I say: hmm.. penah bincang dgn ur gf pasal ni?

he says: dahhhh,,i suruh dia letak pic sopan2 skt kat fb tu. dia ckp kat i tak open minded plak

I say: mak u ada fb?? whoaaa!!! (smiley mulut boolat dua bijik di sini)




ok, sorry. tak boleh tahan untuk ter"impressed" sedikit di situ.

Tuesday, December 21, 2010

sayang

saya tak lari
cuma bumi ini berputar
dan bawa saya jauh dari kamu

Friday, December 17, 2010

happy 35th

semalam hari lahir wanita kegemaran. penuh kegembiraan dia menyambut hari lahir. penuh keseronokan membeli hadiah untuk diri sendiri. sudahlah hadiah bukan calang-calang. semuanya sebesar saiz diri sendiri dan sebesar saiz anak sendiri. sungguh mendengki rasanya.

hmmphh!!




motif letak umur wanita kegemaran ialah tak lain dan tak bukan iaitu dengki.

huh, puas hati beta!!

Friday, December 10, 2010

penutup jumaat

untuk jumaat yang berikonkan air soya dan susu pekat manis, saya mohon agar semuanya berjalan lancar esok hari. amiinn...

Friday, December 03, 2010

untuk december yang baru sampai

selamat datang december yang meriah. selamat datang hari-hari lahir yang perlu dirai dengan meriah. selamat datang belanjawan extra untuk membeli hadiah hari lahir yang meriah. selamat datang rasa gembira bila melihat keraian hari lahir yang meriah. selamat datang rasa sedih yang sentiasa ada tapi cepat-cepat ditopengkan dengan rasa suka hati riang ria maka rasa sedih tak dapat nak dominan.

selamat datang bakal tahun baru. selamat datang bakal ahli keluarga baru. selamat datang flat screen yang membolehkan saya lihat orang-orang dengan pandangan mata ikan dan mata burung. hingga dapat lihat dia sedang bersembang dengan kakak otai. alahai, sukanya pemandangan ini.

loceng december dah mula berbunyi amaran kaler merah. maka perlu menjalani hari hari tanpa sesuatu yang sudah menjadi kebiasaan. saya dah mula biasa. kata hattan, hidup ini mudah. jangan diberat-beratkan. hidup memang sedap, itu kata Walls. hidup saya cantik. itu kata saya. ngee!!

bergaduh dengan adek manis kini sudah menjadi biasa. seperti rutin harian hari-hari bekerja. kadang-kadang agak menyeronokkan sebab bila saya menang dapat merasakan aura tak puas hati dia berkeliaran dalam atmosfera kegembiraan saya. tapi bila dia yang menang bertalu-talu saya terpaksa membiarkan dia riak bagak dan memujuk hati supaya berusaha lebih gigih untuk menang dalam pergaduhan yang seterusnya. bosan sebenarnya memujuk hati sendiri. sebab memujuk tanpa sebarang hadiah haruslah berasa bosan. tapi bila adek manis tiada juga agak membosankan. maka tak tahu sebenarnya apa yang buat saya bosan. bergaduh dengan dia atau tak bergaduh lansung dengan dia.

hmm.. mahu cari adek manis. saya tak betah jadi gadis sopan yang tak bergaduh dengan dia. nanti saya tak lalu makan nasi.