Friday, December 03, 2010

untuk december yang baru sampai

selamat datang december yang meriah. selamat datang hari-hari lahir yang perlu dirai dengan meriah. selamat datang belanjawan extra untuk membeli hadiah hari lahir yang meriah. selamat datang rasa gembira bila melihat keraian hari lahir yang meriah. selamat datang rasa sedih yang sentiasa ada tapi cepat-cepat ditopengkan dengan rasa suka hati riang ria maka rasa sedih tak dapat nak dominan.

selamat datang bakal tahun baru. selamat datang bakal ahli keluarga baru. selamat datang flat screen yang membolehkan saya lihat orang-orang dengan pandangan mata ikan dan mata burung. hingga dapat lihat dia sedang bersembang dengan kakak otai. alahai, sukanya pemandangan ini.

loceng december dah mula berbunyi amaran kaler merah. maka perlu menjalani hari hari tanpa sesuatu yang sudah menjadi kebiasaan. saya dah mula biasa. kata hattan, hidup ini mudah. jangan diberat-beratkan. hidup memang sedap, itu kata Walls. hidup saya cantik. itu kata saya. ngee!!

bergaduh dengan adek manis kini sudah menjadi biasa. seperti rutin harian hari-hari bekerja. kadang-kadang agak menyeronokkan sebab bila saya menang dapat merasakan aura tak puas hati dia berkeliaran dalam atmosfera kegembiraan saya. tapi bila dia yang menang bertalu-talu saya terpaksa membiarkan dia riak bagak dan memujuk hati supaya berusaha lebih gigih untuk menang dalam pergaduhan yang seterusnya. bosan sebenarnya memujuk hati sendiri. sebab memujuk tanpa sebarang hadiah haruslah berasa bosan. tapi bila adek manis tiada juga agak membosankan. maka tak tahu sebenarnya apa yang buat saya bosan. bergaduh dengan dia atau tak bergaduh lansung dengan dia.

hmm.. mahu cari adek manis. saya tak betah jadi gadis sopan yang tak bergaduh dengan dia. nanti saya tak lalu makan nasi.

No comments: