Thursday, December 30, 2010

penangan senyum adik McD

esok dapat cuti. terima kasih adik-adik yang bermain bola sekalian. sila main dengan bersungguh-sungguh lagi supaya akak dapat cuti macam ni lagi yer..

sebab cuti ehsan bermula esok maka hanya akan masuk ofis tahun depan. wah wah.. macam berlagak saja bunyinya. cuti sampai tahun depan. macam la tahun depan masuk kerja terus naik pangkat dan naik gaji. padahal kerja sama jugak malah sekarang ni bertimbun-timbun macam tak mahu surut walaupun dah buat dengan banyak. cepat sangat membiak.

sudah hampir sangat-sangat untuk memberi lambaian tata dan babai dan selamat tinggal kepada tahun 2010. dan harus pula berlatih untuk memberikan senyuman paling manis dan paling brilliant untuk tahun 2011. kena senyum dengan penuh mesra supaya 2011 tak takut untuk datang. senyuman peramah seperti kepunyaan adik yang menjaga kaunter McDonald petang semalam. senyum jer dia walaupun rena dah umpama kanak-kanak yang dapat duit raya tanpa disangka-sangka banyaknya. lepas cakap "dah, itu saja" tapi tengok-tengok jumlah perlu dibayar kurang dari duit di tangan maka mintak tambah order apple pie dua. lepas tu dalam kiraan tiga saat mintak pulak tambah sundae strawberry. dan lepas tu bila adik tu ambik cawan nak isi air boleh pulak jerit "ais kurang yer dik" hmmphh!! banyak songeh betul kakak rena ni. tapi baik sungguh adik McD ni. dia senyum jer. yer, senyum itulah yang kita cari. senyum ramah yang sungguh friendly. maka hati pun riang gembira. aww!!

sebab hati dah menjadi riang penangan senyum ramah adik McD maka hati hanya redha bila tren berproblem semalam. malas nak berebut-rebut dan bersusah payah. lalu hanya duduk di bench dan main game sambil senyum-senyum bila menang. hebat kan penangan senyuman adik Mcd tu. sampai tak boleh berhenti nak senyum. dan tak tahu pula bila dah naik tren akan terserempak dengan art yang baca novel arenawati yang lama sangat-sangat saya ingat sebab saya baca novel itu banyak-banyak tahun yang lepas. tak per art, teruskan membaca. pakcik sebelah saya semalam pun baca buku. saya jer sorang-sorang duduk tengah-tengah and peluk paperbag McD dan beg Bali berserat pelepah pisang berbunga besar. sambil senyum manis dan brilliant. NGEE!!!
selamat tahun baru 2011. jangan tinggal terus 2010. nanti dia merajuk. kalau dia merajuk siapa nak pujuk??

3 comments:

dRagOthIc said...

Selamat Menyambut Tahun Baru !!!
Moga lembaran tahun 2011 akan lebih bermakna...

Cik Kopi said...

Selamat Menyambut Tahun 2011 Rena~

Anonymous said...

ooo..
patut la sombong bila aku ajak mkn McD