Thursday, June 17, 2010

SOGO Sale part I

SOGO sale lagi bermula esok tapi blog lansung tak update-update pasal sale hari tu. Maka, hari ini ialah hari mengupdate entri.

Saya suka keluar dengan bonda sebab dia suka buat semua benda awal. Keluar shopping pun dia suka keluar awal-awal. Sampai Sogo dalam jam 11. Orang tak ramai and selesa nak pusing-pusing and belek-belek. Dua kali tawaf Beddings Department dan puas belek banyak-banyak kali and siap request bukak and pasang kat katil display, at last jumpa jugak bedsheet yang cantik di mata saya dan bonda. harga pun ok a.k.a masih dalam budget saya, terus beli. maka bermulalah kesengsaraan mengangkut plastik beg yang besar tu. banyak kali terlanggar kaki orang ramai. dan banyak kali mengucapkan kata maaf "eh, sorry.. tak perasan." paling kesian kat makcik tudung corak-corak rimau bintang, dia baru jer tunduk-tunduk pilih senduk. terkejut terus terlepas senduk kat tangan. siap keluar latah-latah comel. hahahaha!!. itu baru kena langgar dgn comforter dekat kaki. kalau langgar kat pipi mesti muka blushing. ampun yer makcik, tak sengaja.. hmm, kita tulis pendek-pendek je lah yer.. malas nak karang ayat.

1:
Transport yang selamat untuk keluar jalan-jalan hari minggu ialah tren. Sebab tak perlu rasa bersalah pada jalan raya sebab pijak dia lama-lama dengan tayar kereta. And also tak perlu rasa takut pada jam dan juga harga tiket parking. Lagipun saya suka bawak bonda naik tren. Boleh cerita macam-macam dengan dia sebab saya tak perlu pegang stereng kereta sebab kalau saya pegang stereng saya jadi tak banyak cakap dan muka pun serius sebab fokus bawak kereta. Konon!!

2:
SOGO masih lagi sama. Saya ingatkan bila dah lama tak pergi dia akan tumbuh sayap-sayap @ wing baru. Tapi rupa-rupanya tidak. Maka tiada sebarang masalah sesat atau tak jumpa pintu keluar. Tapi kalau sesat pun bonda mesti suka. Setiap tapak kaki melangkah ada Sale. Muka senyum riang. Hati bunga riang. Balik rumah dan lenguh kaki harus menyesal. Tapi kena ngomel diam-diam nanti kena bebel-bebel manja oleh Che Amid.

3:
Tren ialah pengangkutan yang bagus untuk pergi sahaja. Sebab bila balik, kamu dah bertukar menjadi monster pokok krismas yang penuh dengan plastik-plastik yang bergantungan di tangan kiri dan tangan kanan. Hohoho!! Merry Christmas!! Merry Christmas!! (sambil goncang loceng)

4:
Ruang legar tingkat bawah SOGO sengaja dilambak-lambak baju budak-budak dan murah-murah, bonda banyak kali tergoda dengan harga baju-baju comel untuk cucu-cucu dia. belek blouse untuk anisha. belek jeans untuk haiqal. belek romper untuk qashah. sampaikan saya rasa macam mahu jadi cucu bonda juga. nanti boleh mintak baju, kasut, handbeg, jeans, perfume, jam dan eskrim gelato. NGEE!!

5:
Waktu kami selesai shopping, orang baru ramai. kan dah cakap, bagusnya keluar dengan bonda ialah bila buat kerja awal-awal maka boleh buat kerja banyak lagi. Balik rumah, belek-belek barang, makan, rehat and petang tu keluar lagi pergi tailor.

itu saja. second entry pasal SOGO sale akan menyusul.


2 comments:

artisticklytouch said...

SOGO sale pun boleh ada entry hehe kelakarlah ko neh, ko tak bawak mak ko makan cucuk2 ke?

rena said...

hehe..
jeles la tu aku gi sogo bawak mak aku tak bawak dia