Friday, November 13, 2009

pagi jumaat sejuk

waktu menaip entri ni, jari manis sedang berkilau-kilau ‘bling bling’ [ bak kata ahcock ] haha, perasan saja lebih, padahal lampu fluorescent kaler kuning atas siling tu yang bersilau-silau dan agak menakutkan sebab batang lampu tu kecik sangat-sangat dan bila hujan lebat dia macam terhuyung hayang.

saya tengah menunggu TBS saya untuk ok. maka, masa menunggu ini, umpama menunggu giliran masuk jumpa doctor dan minta mc. duduk dengan penuh sopan santun dengan kain songket hitam belit-belit dan kemeja kaler pink muda beserta tudung pink terang. oh ya, lupa. lipstick kaler pinkish plum dan eyeshadow kaler natural black. ngee!! pagi- pagi dah gedik. rena, sila sopan.

menunggu penyelamat TBS ini datang seperti menunggu gaji masuk pada 26hb sedangkan hari ini baru 13hb dan dalam wallet hanya ada rm42.30. lamanya!!! tadi seorang lelaki yang menyamar sebagai Penyelamat TBS menelefon dan jawapan untuk masalah “Unable to access TBS” saya ialah 1. network u tak ok kot, i rasa. 2. u kena check network u la kot. tp internet boleh access kan? so, ini masalah application la kot 3. i tak tau pulak kalau pasal application. itu u kena tanya orang lain.

sekarang kamu faham kan kenapa saya labelkan dia Penyamar Penyelamat? mahu saja saya tikam-tikam tag id dia dengan pembaris kayu. tapi, saya tak berani nak tikam jari dia sebab saiz dia besar dari saya. dan lagi dia bawak motor agak laju tiap kali waktu balik kerja. dan lagi dia makan kerang dengan banyak sekali. saya pernah beratur belakang dia waktu beli makanan tengahari dan tengok dia ambik kerang goreng sambal sampai dua senduk penuh!!

teringat cerita dalam hujan petang semalam. bila hujan lebat dan tiada payung dan perlu kejar bas company yang dipandu secara sopan oleh uncle yang tak pernah sejuk dengan aircond bas sebab selamba jer dia pakai bermuda bawak bas, pakai kotak pun boleh. lagi la romantik bila ada hero hensem yang memayungkan kotak tersebut. aww!!!

ok, chup!! bukan saya ok. saya ada payung purple dan semalam saya memayungkan cik rebung. tiada kaitan dengan kotak dan hero hensem. [cepat-cepat mensucikan keadaan sebab takut nanti bila en Shah da Tunang baca entri ni, dia tak nak belanja saya makan McD lagi. ataupun dia tak nak pimpin tangan saya bila nak lintas jalan. serius takut ok kalau kena lintas jalan sorang-sorang. lagi-lagi bila kereta banyak dan motor semua laju-laju ]

ok, update terbaru pasal TBS selepas lunch hour: masih tak ok. sudah tiga orang IT saya libatkan dalam masalah ini. tapi masih belum berjaya. orang ke 4 yang saya babitkan ialah Babbu. walaupun dia dah datang dan reinstall TBS, masih juga belum ok. maka Babbu suruh saya pergi makan dulu. mesti Babbu dengar perut saya berbunyi-bunyi tadi. malu!!!

1 comment:

masaklemakrebung said...

tak nak komen tulisan perasan awak tu... tapi nak komen aoa yang awak terperasan masa ujan tu... perghhh.. sungguh tak tipu...lidah kelu, air liur sumer sejat.... ishhh.... mereka cuma kawan 'biasa'