Monday, October 05, 2009

kenapa diorang pergi training dan meninggalkan saya

bila kakak rebung and kakak zela.. jap, macam pelik jer bila panggil kak zela as kakak zela. ok, tukar : bila kakak rebung and kak zela tak der, rasa rasa: 1. keseorangan. 2. kesepian. 3.kerinduan. overall: saya rasa bosan. sebab kalau dua orang perawan ni ada, saya boleh dengar telefon kak zela yang berbunyi dalam nada malu-malu dan juga boleh dengan kakak rebung bercerita tentang cardcaptor ilya dia mahupun saya curi-curi dengar gossip-gossip dia dengan wanchor. hahaha, rena, sungguh jujur penyataan ini. ampun kak, tapi kita kan berkongsi ruang atmosfera yang sama, tu sebab saya boleh dengar. dan saya macam tak sabar tahap ion-ion yang teruja dan mula melompat-lompat untuk tunggu Idea of the Month keluar. bolehla kita berkongsi neuron dan menang rm2000 sama-sama. berangan!!

minggu lepas ialah minggu kecelaruan emosi. saya takut nak telefon haiqal sebab nanti dia akan paksa saya pegi rumah dia. alasan: dia dah banyak kali datang rumah wan, so semua orang kat rumah wan kena buat site visit ke rumah dia. and he is soooooo demand. sampai hantar sms dekat saya ‘datang la..’ pada hari sabtu lepas-lepas. dan bila cubaan a.k.a paksaan itu tak berjaya, dia mula attack ayah ngah dia @ en teruna sulung (read: yang kini sudah ada anak lelaki sulung) juga dengan menghantar khidmat pesanan ringkas berbunyi ‘datang sini hari sabtu’ tapi dua-dua sms hanya mampu dipandang lesu.

sorry yer haiqal, cikna banyak keje nak kena settle. cikna ada empat sabtu jer lagi sebelum family cikshah nak datang. and empat sabtu tu dah penuh dengan agenda servis viva merah, cari cincin, cari baju, buat facial, manicure, kemas rumah, basuh karpet, makan aiskrim sedap, tengok dvd dengan ayah su dan juga main game bookworm. (sebab kalau haiqal ada, cikna tak dapat buat 3 agenda terakhir tu dengan tenang)

cerita pasal tunang. sekali fikir saya rasa macam semuanya dah ok. dua kali fikir macam banyak jer lagi yang tak ok. bila kali pertama saya tanya bonda pasal menu untuk majlis tu nanti and dia jawab ‘itu ini dan itu ini’, saya rasa ok dan sedap. tapi bila che amid tanya bonda soalan yang sama dua jam selepas saya tanya bonda, dan kebetulan saya ada disitu dan terpaksa mendengar jawapan ‘itu ini dan itu ini bonda’ buat kali kedua (kerana kami juga berkongsi atmosfera) , saya mula rasa tak ok. kalau boleh, saya sendiri yang mahu basuh kawah gulai tu sebelum makcik-makcik tukang masak tu gunakan untuk memasak gulai kawah nanti. rena, tarik nafas dan sila makan gula-gula Trebor T Drops dengan perlahan-lahan.

bab makan untuk majlis nanti saya pass baton pada bonda dan assistant dia yang diimport khas dari perak. huhu, menu makan dia berubah setiap hari. dan setiap hari juga dia menelefon puan assistant dia untuk berbincang tentang menu. oh, bondaku dah jadi jelmaan Jamie Oliver. ke dah jadi Nigella? tapi takde plak nampak dia colek-colek makanan dalam kuali tu dengan jari.

emosi makin bertambah-tambah kusut bila saya dah mula sukakan kasut Primawera warna hitam tu. tapi dengan hampa dan tak puas hati sebab tak ada saiz 6. frust sampai saya lansung tak mahu masuk kedai kasut yang lain dan balas dendam dengan beli selipar jepur gambar tulang ikan warna hijau hitam yang berharga rm10. meskipun dia komplen yang warna hitam tu nampak dull sangat dan lansung tak ranggi dan terus cuba meracun saya untuk beli sneakers warna purple dan hitam, saya rasa kalau saya beli sneakers tu saya nak bela hamster dalam sneakers tu.


hmm.. lamanya diorang ni pergi training..

2 comments:

masaklemakrebung said...

Emosi : Sedi.. pilu.. sakit hati...

Dulu akak tinggal sekejap je... La ni dua2 orang tinggal akak jauh dan lama giler...

walau kita masi berkongsi atmosfera yang sama tapi radar akak takkan sampai kat sana.. tersekat.. sedih tau

rena said...

masaklemakrebung..
nanti kita mintak izuan tu buang firewall tu yer..