Friday, June 12, 2009

kem plkn di rumah che amid

sebelum itu, sila berikan tepukan pada lagu iringan untuk entri kali ini iaitu lagu Kasih nyanyian Hetty Koes Endang.

hari jumaat yang lebih tenang berbanding petang semalam yang penuh kecoh dengan masalah tersalah alamat. hari ini hari malas-malas. bos cuti. dua teammate saya bercuti. bos kecik pun bercuti. tapi sebenarnya kalau dia kerja pun, dia tak buat kerja sangat.

dua hari cuti konon-kononnya mahu rehat. kebetulan pula cik dyan datang bercamping dengan askar-askar wataniah dia. tak perlu banyak cerita. jejak saja kaki dalam rumah, anisha kecik tu dah mula menangis-nangis. mungkin tak biasa dengan rumah atok yang banyak tangga dan ada kipas bunga-bunga dan juga lampu lawa tapi tak pernah pasang sebab mentol dah terbakar.

komen haiqal : “adik tu comel. tapi dia busuk”

komen cik na : “anis.. gi tdur dalam viva. bising jer malam-malam.”


dua hari dengan haiqal dan anis, seperti dua bulan di PLKN. saya dan haiqal ialah pelatih PLKN. anisha pula jurulatih PLKN. semua arahan dia kena patuh. kalau tak, nanti dia menjerit sampai tumbang semua tiang-tiang lampu di sepanjang kem kami. sungguh-sungguh saya tension dengan suara jeritan anis. cik dyan, maafkan saya dengan pengakuan jujur ni. tapi bila dia mula menjerit, saya rasa umpama ada orang tengah gunting-gunting comforter saya. mana boleh!! itu jer satu-satunya kejadian yang boleh buat saya tidur dengan nyenyak setiap malam.

tapi bila dia tak menjerit, bila dia asyik nak dukung dengan cikna, bila dia main pejam-pejam mata, bila sekejap-sekejap dia buat mulut muncung @ mulut cinta dia, bila dia geleng kepala banyak-banyak kali tanda tak nak dukung and nak jalan sendiri dekat Giant, bila dia bercakap sorang-sorang dengan bahasa makhluk asing dia, bila dia suap makanan sendiri sampai comot muka dan baju, bila dia pakai spek biru rm1.90 dia…


alahai comelnya anisha ni…….

3 comments:

Shani said...

Comel dgn gunung daik bercabang tiga ye?

^_^

rena said...

shani..
hahaha...
yer, masih lagi comel dengan gunung daik bercabang tiga dia.

arep pendy said...

sweet short story. i like ur words :)