Friday, May 22, 2009

seminggu dengan adek manis

saya rasa minggu ini paling panjang. betul-betul tak puas hati bila semalam baru hari khamis dan bukan hari jumaat. tapi adegan drama abang motor dan awek abang motor sewaktu jalan jam petang semalam umpama belon-belon panas berwarna warni yang menceriakan hari saya yang suram dan jemu.

“sayang, len kali u jangan makan banyak sangat yer. tengok ni, motor i nak panjat bahu jalan pun dah tak larat. tak bolehla nk merempit kalau mcm ni….”

sudahlah sepanjang minggu ini tiap-tiap hari bergaduh dengan adek manis. ada saja yang dia tak puas hati dan tak suka dan geli dan menyampah dan betul-betul sakit hati. dia selalu kata saya jual mahal sebab tak pernah ajak dia keluar pegi KLCC untuk tengok wayang (dia ingat dia boleh sampai dalam setengah jam dari Penang ke KL? sungguh-sungguh penuh dengan propaganda). dia selalu kata saya kecik dan masih lagi boleh beli baju di Kids Department. dia kata saya macam hamster dalam Wonderpet. dan bila dia mula berkelakuan sedikit baik, saya pula yang akan berperasaan tak berkenan dan tak suka dan terharu dan rasa macam nak jahit usus tambahan kat perut so that boleh makan banyak and tak perlu fikir pasal dia. dialah Godzilla yang perasan besar padahal anak Godzilla itu lagi besar dari dia. dialah paus sperma yang penuh lipid di badan tetapi selalu saja merasakan penyamaran dia sebagai anak ikan bilis itu berjaya. dia ialah cipan yang asal kejadiannnya ialah penyedut hampagas tapi secara tak sengaja disihir oleh ahli sihir lalu menjadi seekor cipan.


huh!!

4 comments:

norraien said...

haha..
pndi jerk ayat kak reena wat hea..
ekekeke..
thanks korg mcd..;))
lebiyu la..
muaahxxxx

crunchyahcock said...

dr penang?? Sapa tu? Not me kn? Huh! Kecik, bli bju d kiki lala..... Bising je.

crunchyahcock said...

pink.... Teringat masa memula tesihir masuk blog ni..

jinggo said...

pink lagi keee.....