Wednesday, January 21, 2009

Tag Andes

1.Kalau kau tinggal seorang diri di dunia ini. Apa kau akan buat?

hmm.. kumpul barang makanan n semua benda-benda keperluan lain, kumpul sumber tenaga such as petrols, gas dan segala benda yang saya rasa berguna, kumpul senjata, buat tempat perlindungan yang paling selamat (saya dah terpengaruh dengan filem I Am Legend)


2. Apa kau akan lakukan jika kau hanya tinggal 24 jam sahaja untuk hidup dan kau boleh lakukan apa saja di seluruh dunia?

solat sunat taubat sebanyak mungkin, minta maaf dengan semua orang, habiskan masa saya dengan orang-orang yang saya sayang, pesan pada mereka tentang hutang-hutang saya yang belum langsai (jika ada) siapkan semua persiapan untuk majlis pengebumian saya such as tempah batu nesan, beli kain kapan so that saya tak perlu susahkan sesiapa

3. Berikan 5 nama untuk kau bawa ke mana sahaja. Dimana dan kenapa? (keluarga dikira satu)

1. same with cik puan andes, firstly saya nak bawa bonda dan che amid ke mekah untuk tunaikan haji

2. lepas tu saya nak bawa anak-anak sedara saya masuk petrosains sebab saya malu nak masuk situ sorang-sorang

3. saya nak bawa kawan-kawan rapat saya pergi piknik miknik sebab dah lama bangat saya tak sembang dan makan-makan dengan diorang

4. saya nak bawa dia pergi Honda showroom dan sama-sama menikmati keindahan Honda City baru. hmm.. tiada sebab spesifik, saja bagi dia jeles tengok Honda city tu

5. saya nak bawa mat jan, roman, rafiq, stella, anil, tikoos and amrin naik roller coaster. kenapa mereka? sebab 3 dari mereka takut naik roller coaster and the rest tu gila naik roller coaster.

4. 3 sebab anda berblog?

1. saya suka bercerita

2. sekurang-kurangnya, saya lepaskan rasa tak puas hati saya pada keyboard dan bukan pada mana-mana makhluk bernyawa

3. and of course saya perlu rekod secara bertulis semua perkara manis yang berlaku dalam ‘dunia’ saya

5. 2 cara untuk mengubah dunia?

1. being a good person - jika kamu mahukan sebuah dunia yang aman damai dan selamat untuk didiami

2. buat pembakaran terbuka sesuka hati- jika kamu mahukan suhu dunia kita naik secara mendadak

6. Siapakah sahabat pertama kamu

Fatin Hakimah bt Abd Rahim. known her since i was 6 years old. being in the same class untill standard six. lost contact for 6 years. but we met again at university. what a small world!!

7. Apakah mimpi kau yang paling teruk?

saya mimpi bonda meninggal. dalam mimpi tu saya dan semua adik beradik yang lain menangis di depan jenazah bonda, dan bila saya sedar saya masih lagi menangis teresak-esak. hmm, itu mimpi saya 18 tahun yang lepas.. see how ‘teruk’ it is, sampai sekarang pun still teringat kan mimpi tu

8. Kau bagaimana orangnya?

kadang-kadang saya banyak cakap. tapi kadang-kadang saya hanya suka dengar orang bercakap. dan bila saya rasa saya tak perlu cakap apa-apa, saya hanya senyum. saya tak suka menyusahkan orang tapi saya tak kisah untuk tolong orang

9. Terangkan kau punya cara?

i am miss right and wrong. saya buat apa yang ‘right’ dan saya cuba elakkan semua yang ‘wrong’

10. Kau seorang pembuli?

saya buli adik saya dengan berpura-pura baik terhadap dia, menyokong semua keputusan dia, membantu dia dalam hal kewangan dan selepas itu saya saiko dia untuk belikan saya hadiah yang mahal-mahal.

11. Sila tag 4 orang untuk membuat tag ini.

1. amrin

2. amrin

3. amrin

4. amrin
bro, sila buat tag ini EMPAT kali ok!!

1 comment:

amrin said...

apa masalah sampai kena buat empat kali?