Friday, January 02, 2009

Tag #1 di tahun 2009

Tag: Rules and Regulations :

1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

Ok, here we go!!

1. semenjak dua minggu lepas, menu breakfast saya ialah Biskut Tiger dicicah dengan Nes O atau air oren Sunquick ataupun air kosong

2. saya dah pangkah hari-hari yang mana saya tak boleh bawa kereta ke pejabat. antaranya ialah 5 Jan nanti. jalan mesti sesak sebab budak-budak mula masuk sekolah

3. saya bukan perfectionist. tapi saya teliti. saya boleh menerima any lackness. kerana saya juga tidak sehebat mana. tapi seboleh mungkin, saya cuba buat yang paling baik. andai saya punya masa untuk melaksanakan saru-satu kerja, saya akan gunakan semaksimum mungkin untuk menyiapkan dan menelitinya. (sebab itu saya tidak pernah keluar awal waktu exam di universiti dahulu)

4. saya punya seorang adik yang suka buli saya dengan alasan dia tidak punya adik untuk dibuli.

5. cuti tahunan saya tahun ini ialah sebanyak 23 hari. tahun lepas saya hanya berjaya cuti sebanyak 15 hari sahaja. Itupun kebanyakannya atas urusan-urusan majlis kahwin en teruna sulung.

6. saya suka sangat-sangat dengan bau perfume Tommy Girl. walaupun sudah 3 tahun saya loyal pada perfume ini, saya masih tetap inginkan perfume ini sebagai salah satu daripada hantaran-hantaran perkahwinan saya nanti.

7. saiz seluar jeans saya tetap tak berubah sejak saya di universiti dulu.

8. saya lebih suka mihun daripada mee. saya selalu order mihun bandung, mihun hailam, mihun sup, mihun tomyam, mihun kungfu dan lain-lain lagi

9. saya pernah mengambil kelas bahasa jepun selama satu semester waktu tahun dua di universiti. kebetulan cikgu yang mengajar seorang jepun (namanya Shibahara Rika), maka kelas itu betul-betul dalam tatasusila dan adab sopan orang jepun. antara subjek yang saya rasakan ‘berat’ walaupun hanya dua credit. setiap hari perlu menghafal suku kata dan tulisan hiragana. belajar serba sedikit dialog-dialog ringkas. tapi saya seronok.

10. saya berjaya mengamalkan meminum segelas susu setiap pagi sejak bulan lepas. ditambah pula dengan pengambilan Biskut Tiger sejak kebelakangan ini, saya rasa keperluan kalsium dalam badan saya sudah mencukupi

11. saya percaya dalam satu-satu hubungan, dua-dua perlu selesa. perlu ada ‘give and take’ tapi tak perlu terlalu ‘fair and square’

12. saya boleh jadi hilang mood andai berjanji dengan orang yang tak menepati masa. apatah lagi andai alasannya begitu longlai seumpama pokok taugeh ditiup kipas level 5. dan saya lansung tak suka bila janji tak ditepati. tanpa sebarang maaf dan tanpa sebarang alasan.

13. saya tak suka marah orang. dan saya juga tak suka orang marah saya. kan bagus kalau ditegur cara baik. kalau saya marah, saya lebih suka senyap. duduk diam-diam. bila hilang panasnya, baru saya bersuara. tapi sejak bekerja di sini, atau lebih spesifik sejak saya didedahkan dengan makian-makian customer yang marah-marah bila nama mereka disenarai hitamkan, saya mula berani melawan dan marah mereka kembali.

14. saya tak puas hati. harga minyak turun dah turun. tapi kenapa Skittles saya masih lagi RM1.60 sepaket? mujur Tropicana masih lagi RM1.20 maka andai saya bawa tiga keping not seringgit, saya masih lagi boleh pulang dengan sepaket Skittles dan sepotong aiskrim Tropicana yang sejuk, masam dan lazat dengan rasa vanilla.

15. bilangan high heel baru saya sempena hari raya tahun lepas ialah tiga. satu warna kuning emas, satu warna putih dan satu lagi warna hitam. tapi yang warna merah itu masih lagi belum berjaya untuk beratur bersama-sama dgn yang lain-lain di atas rak kasut bonda. entahlah.. saya sendiri pelik. setiap kali mahu beli kasut, saya mesti merancang untuk membeli satu high heels warna merah yang cantik dan menawan. tapi kesudahannya, saya akan balik dengan kotak kasut yang berisi kasut warna yang berlainan. atau saya ini punya penyakit buta warna bila disinari lampu-lampu kuning di kedai-kedai kasut??

16. dua tahun lepas, ada seekor anjing telah mati akibat terjatuh ke dalam longkang di belakang rumah rumah saya. kasihan kan? yang ada di rumah waktu itu hanya saya, ayahanda dan bonda. dan orang yang melangkah masuk ke dalam longkang separas pinggang itu ialah saya. masuk dan mengangkat naik bangkai yang kasihan itu dan memasukkan ke dalam guni. dan yang paling kasihan, waktu itu bulan puasa. beberapa kali tekak saya diasak-asak untuk mengeluarkan segala apa yang saya makan waktu sahur itu tapi alhamdulillah, saya berjaya puasa sepenuhnya hari itu. cuma saya terpaksa berkurung selama dua jam di dalam bilik air untuk mandi air tanah dengan tujuh kali bilasan air biasa (tapi saya rasa lebih dari tujuh kali sebenarnya) sebelum saya yakin untuk keluar dari bilik air dalam keadaan suci.

ok, done.
hmm.. kenapa entri kali ini panjang-panjang? sebab saya masih lagi belum boleh akses Time Billing System saya maka, saya boleh dikira mendapat cuti dari membuat sebarang kerja-kerja pejabat. yieeha!!

orang-orang yang saya ingin hasut
1. stella
2. roman
3. andes
4. crunchyahcock
5. miss_tree
6. amrin
7. artisticlytouch
8. suri
9. kopi atau milo
10. mielia
11. mus dan donut single

orang yang tag saya:
1. comoi
2. tikoos
3. nik

4 comments:

artisticklytouch said...

ommak ai! panjangnyer!!!

nanti aku pikir masa beratur tunggu tren kat terminal putra.

ingat!!! aku pakai topeng batman...

catch me if you can

•°¤*(¯`°( ©OmOi ™ )°´¯)*¤°• said...

walla...tersangat panjang ceritanya..
sedikit sebanyak dapat lah comoi tau reena ni camne orangnyer ihirkkk..

mari kita menghasuttt...hahahaha

Aan Andes said...

aaaaa nnt me buat :p

Azleena said...

Rena Harena?
so u're here :P