Monday, June 30, 2008

parking rm2

parking fee di Putra Lrt - Gombak mungkin akan naik seringgit mulai esok. dari rm2 kepada rm3. "management baru", kata abang yang jaga tiket parking pagi tadi. hmm, untuk seketika mood saya down kerana hal management baru dan harga tiket parking ini. hmm... saya pasti akan merindui orang-orang parking sekarang. pagi-pagi lagi saya sudah ditegur dengan segala macam ayat-ayat pemanis mulut oleh abang tiket parking. petang pula saya pasti akan ditunggu oleh mereka-mereka yang menjaga parking. yer, kalau ada kereta lain yang menghalang kereta saya maka merekalah yang akan menolak kereta tersebut samada ke hadapan atau ke belakang. baik kan mereka? balik nanti saya mahu beli air kotak untuk mereka.

esok saya cuti. berjanji dengan bonda mahu temankan dia mencari langsir untuk majlis kahwin angah nanti. orang lain yang mahu kahwin, saya pula yang sibuk bercuti. *wink

Friday, June 27, 2008

polar bear

saya merasakan yang saya ini sudah seperti seekor beruang polar putih yang sudah bersiap sedia untuk berhibernasi. ini semua sebab aircond office ni sejuk sangat. tak suka!!

Wednesday, June 25, 2008

satu lagi tag tak siap

saya tahu, ada orang komplen pasal saya sebab tag dia tak siap-siap lagi.. aduih. lain kali jangan dera saya buat tag yang bukan-bukan. saya ini punya sindrom "ignorance" yang kuat bila berhadapan dengan perkara-perkara yang tidak menyeronokkan bagi saya. selagi boleh saya pejam mata, selagi itulah saya tutup ia rapat-rapat. tapi bila saya buka mata saya, saya nampak muka kamu pelik. macam orang demam pun ada. macam orang baru baik demam pun ada jugak. hmm.. nasib baik saya cepat-cepat buka mata saya. kalau tak, saya tahu jari-jari kamu pasti sudah hinggap di mata saya dan cuba untuk tolak-tolak kelopak mata saya supaya ia terbuka dan tengok muka pelik kamu tu. hmm..

kamu kata itu tag yang paling senang. sebab hanya perlu taip sesuka hati tanpa sebarang fakta. tapi bagi saya, ini antara tag yang paling sukar. (sama taraf dengan tag penguin ahcock) kenapa? kerana saya paling tidak pandai menyusun ayat. ayat saya selalu berterabur antara subjek dan predikatnya. kadang-kadang lansung tiada subjek. hanya susunan perkataan-perkataan yang bila semakin panjang susunannya, ia akan berubah menjadi satu ayat yang kadang-kadang lansung tidak membawa maksud. dulu seorang kawan saya selalu pesan pada saya "rena, tolong susun ayat elok-elok. aku tak paham ko cakap apa" hmm.. maka atas nasihat dia itu, saya selalu mengambil masa yang agak lama andaikata mahu berbicara dengan dia kerana saya perlukan "my own sweet time" untuk menyusun ayat-ayat terlebih dahulu supaya dia faham apa yang saya perkatakan. tapi kadang kala gagal juga. dia masih tak faham-faham dengan apa yang saya perkatakan.

saya macam pelik-pelik bila kamu tag nama saya kali ini. sebab selalunya kamu tak akan tag sesiapa pun selepas kamu di tag. tapi kali ni, macam pelik bila nama saya masuk dalam senarai tag kamu. atau.. kamu balas dendam tentang tag lukis-lukis yang saya tag kamu? hehehe.. itula kamu, asyik sangat bercerita tentang ayam laga datuk kamu yang hebat dan mantap itu. tak cukup dengan itu, disambung pula dengan tayangan video sewaktu dia berlaga. saja buat saya gerun. mentang-mentang la kamu tahu kisah saya pernah kena patuk ayam laga dulu masa kecik-kecik, kamu sengaja tunjuk si loteng itu mematuk-matuk. isk!! but seriously, kena patuk tu sakit sangat-sangat. kalau kamu kata tak sakit, saya pasti loteng hanya patuk-patuk manja dengan kamu. ataupun, sememangnya si loteng itu tak reti mematuk dengan kuat. hihihi...

Johnny Depp pun pasti pening dengan tag kamu. tapi saya tak akan salahkan dia sebab saya suka lakonan dia. jika tidak, masakan saya tonton Sweeney Todd tiga kali dalam masa dua minggu. betul, saya tak tipu. itu filem muzikal pertama yang penuh dengan darah, mayat serta rasa dendam yang saya pernah tonton. cuba bayangkan, kamu dipertontonkan dengan sesuatu mengerikan tapi dalam waktu yang sama diperdengarkan dengan alunan muzik dan nyanyian yang menghiburkan. kombinasi yang pelik tapi berjaya menarik perhatian. seperti kamu memakai jeans merah dan baby tee warna hijau. macam pelik. tapi andai corak di baby tee berwarna merah, pasti gabungan itu nmpak serasi. dan corak di baby tee pasti lagi menyerlah.

entri ini untuk en amrin safuan. menjawab tag paling pelik saya pernah dapat. apa yang dia tag saya? ini dia..

compose a composition with three or four paragraphs. the combination of the first two words in each paragraphs must perfom this sentence :


"saya tahu kamu kata saya macam Johnny Depp"

Friday, June 20, 2008

DIA

saya kira sudah dua kali (atau lebih) dia ingatkan saya untuk update blog. huhuhu.. maaf yer, bukan saya sengaja tidak mahu update blog tapi saya betul-betul tak tahu apa yang saya harus tulis. tulis pasal kamu? hah, nanti makin la kembang hidung tu. atau mungkin perut pun berkembang sama. hehehe.. tapi, apa pun terima kasih kerana mengingatkan saya tentang ini. kamu memang baik. yer, betul. kamu baik. walaupun saya selalu kata kamu jahat ataupun kamu nakal ataupun kamu tak baik, sila percaya yang semua itu hanya ayat-ayat pemanis mulut saya untuk kamu. tapi andai ada dua kotak pilihan untuk saya ‘tick’ sama ada kamu Baik atau Tidak Baik, saya akan potong kedua-duanya dan tulis “Tidak Berkenaan”. kenapa? kerana saya senang dengan perangai baik kamu. saya senang dengan cerita-cerita kelakar kamu. saya senang dengan ayat-ayat memujuk kamu tatkala menyuruh saya bertenang. dan saya juga senang dengan bahasa jahat mulut kamu yang suka mengutuk-ngutuk saya, saya senang dengan perangai nakal kamu, saya senang dengan siapa diri kamu. maka pilihan samada kamu Baik atau Tidak Baik, itu tiada berkenaan dengan siapa kamu di mata saya, dan juga di hati saya. yang penting, saya senang dengan kamu. saya masih rasa terhutang sesuatu dengan kamu. sayang betul bila neck tie with the cufflink itu tak sesuai untuk kamu. ok, enuf pujian-pujian ikhlas (read: ikhlas ok) utk kamu.

hmm.. knape entri hari ini entri tentang dia? kerana hari ini, sekali lagi dia mengingatkan saya untuk mengupdate blog. dan saya.. masih lagi dalam atmosfera ‘ketandusan sumber-sumber” untuk mengupdate blog, maka saya “sumpah” dia supaya menjadi bahan sumber entri saya kali ini.

owh, berita ceria di hujung petang : Mulai bulan ini, saya boleh claim parking hingga RM60, bukan lagi RM30. bermakna, saya tidak perlu keluar duit pun untuk parking waktu kerja. ngee!!


Tuesday, June 10, 2008

tag conteng-conteng aka tag hukuman jiwa

rasa macam dah berkurun ahcock bagi tag suruh lukis-lukis. jahat betul.. rasa macam kena seksa jiwa raga dengan tag ni sebab saya memang tak pandai melukis (kecuali lukis kereta untuk haiqal) tapi memandangkan ahcock seorang yang ayu dan sering gelak dengan penuh sopan, terpaksa saya gigihkan juga buat tag ini. the rules is simple, lukis salah satu binatang yang disenaraikan, upload image and also link-link orang yang sebelumnya the tag orang lain pulak. so, calon-calonnya adalah:

tyrannosaurus, kuda, kura-kura, itik, ayam, penguin, gajah, ular, naga.

saya pilih penguin. no specific reason. cuma penguin ni senang sikit nk lukis. buat bulat-bulat jer. and tak cantik pun tak mengapa. sebab penguin memang tak cantik pun. :p




and here are the links:

donology

Downtrodden16

Ajurina

Cik Rghanum

beibeh

nina

pjoe

crunchyahcock

lepas ni saya nak tag

amrin -> sila lukis ayam laga datuk awak

sekian, terima kasih. ngee!!

Wednesday, June 04, 2008

dia tanya saya semalam
"kenapa ambik masa lama sangat nak u-turn?"

"jalan jam."
saya tahu apa maksud dia. tapi saya betul-betul malas menerangkan semuanya.

saya tahu dia terkilan dengan jawapan saya

Monday, June 02, 2008

update zaman jepun

ok, ini summary untuk sast-saat "sunyi" dalam blog ini

-kena tag oleh ahcock, suruh lukis gambar binatang sewaktu lawatan ke zoo negara tp tak buat-buat lagi. (saya tak reti lukis la..) isk. tp akan cuba sedaya upaya untuk buat tag ini. hoyee!!

-kena tag lagi oleh amrin.. ini tag tulis-tulis yang panjang-panjang. hmm... nak buat ke tak nak? hmm..

-abang saya kini sudah jadi tunangan orang. majlisnya hari itu berjalan lancar. alhamdulillah. insyaallah, hujung tahun ini majlis kahwin (ini yang saya ceritakan tentang satu lagi cinta hujung tahun ini)

-haiqal, anis n their parents dah balik ke Nilai. saya teringatkan haiqal.. nanti siapa nak mandikan dia, siapa nak goreng nasi or masak megi telur untuk dia, siapa nak suap dia makan, siapa nak teman dia buat exercise, siapa nak ajar dia tulis forty one sampai fifty, siapa nak ajar dia baca iqra'.. bila fikirkan anis.. dia hanya ada mama untuk dukung dia, untuk dodoikan dia, untuk mandikan dia, dan semua kerja-kerja lain. dan saya sudah tak punya peluang untuk cuit dagu kecik dia itu. alahai... rindunya saya pada dua orang budak kecik ini..

-hmm.. saya dah potong rambut. pendek hingga paras tengkuk. pendek.. fai tanya, "tak sayang ke rambut panjang dulu?" saya hanya senyum. "tak apa.. nanti dia panjang balik" yang peliknya, dia yang berlebih-lebih sedih bila tgk rambut saya bertaburan di lantai sewaktu dipotong. tak sedar diri, padahal rambut dia juga pendek.

-kafe ofis saya bertukar tender. hari pertama dibuka, jam 1250 nasi putih dah habis. kesudahannya, majoriti staff-staff Wisma Time makan nasi lemak bungkus hari ini. (read: termasuk saya)