Wednesday, December 31, 2008

1 1 4

entri terakhir untuk tahun 2008. sedih? ah, tak perlu. ini bukan entri terakhir blog ini. cuma entri terakhir untuk tahun ini. minggu depan, saya update lagi. ramai dah mula bertanya apa azam tahun depan. soalan lazim kan? hmm.. apa yang harus saya jawab? saya sendiri pun belum tetapkan betul-betul apa azam saya tahun hadapan. tapi, secara bergurau saya suka bagi jawapan "tahun ni saya berazam nak kumpul anak sedara seramai mungkin" (saya dah kena cubit gara-gara bagi jawapan ini pada akak tea lady office saya) tapi saya suka soalan dia dua minggu lepas. tak perlu tunggu tahun baru, dia tanya saya waktu malam hari lahir saya "apa yang awak dah buat sepanjang tahun ni?" soalan pendek yang menjana untuk saya berfikir tentang sepanjang tahun 2008 ini tentang apa yang baik, apa yang kurang baik, apa yang jahat, apa yang tak betul dan apa yang tak patut saya lakukan. banyak sebenarnya. dan saya rasa sebelum saya fikir apa azam saya tahun hadapan, baik saya patah balik dan fikir apa yang saya dah buat sepanjang tahun ini. ok, paling dekat.. saya senaraikan apa yang saya buat hari ini:

tukar wallpaper pc saya. kini skrin monitor saya ada gambar ratusan i-pod berwarna warni yang disusun cantik dan membentuk imej berbentuk hati.

berjaya menghabiskan 2 tumbler besar air kosong. saya kini kembali obses dengan air kosong yang bergelen-gelen. semuanya selepas che amid spray tayar viva merah saya dengan air paip bertekanan tinggi dan hasilnya, tayar saya cuci sangat-sangat. maka, mengaplikasikan teori air yang banyak mampu mencuci dengan baik maka itulah sebab saya minum air kosong banyak-banyak dengan tujuan mencuci usus saya hingga bersih. ngee!!

saya makan nasi lemak di cafe dengan sambal yang banyak dan sedap. sudah berbulan-bulan saya ‘banned’ nasi lemak cafĂ© ini kerana sambalnya penuh dengan biji-biji lada yang besar-besar. (yer, saya sayang appendik saya. kamu juga, sila sayangi appendiks anda.) tapi hari ini sambalnya lansung tiada biji-biji lada yang teramat tidak cantik itu. hmm, akhirnya akak yang buat sambal tu dengar isi hati saya. *wink

saya hanya bermain-main di pejabat hari ini. lansung tak berjaya mengakses Time Billing System dan ini membuatkan saya seumpama terputus hubungan dengan semua akaun-akaun customer. maka semua panggilan telefon dari pihak bank mahupun sebarang enquiry dari customer service terpaksa saya abaikan sepenuh hati. saya perlu tunggu tuan putera dari ITD untuk datang dan menyelamatkan TBS saya dahulu. "encik putera, bila nak datang ni???"


penatlah.. boleh tak saya berhenti disini? tahun depan kita jumpa lagi. Selamat Tahun Baru!!!


No comments: