Thursday, August 14, 2008

confession II

petang itu saya jumpa dia. masih lagi bertali leher walaupun sudah sedikit dilonggarkan dan lengan baju juga sudah dilipat paras siku. tapi dia tetap lagi gila dengan kasut kulit warna dark choc.

"so, apa hal nak jmpa sgt2 ni? x sempat-sempat nk tnggu weekend. hmm?” saya memulakan bicara
“saje.. lama tak sembang-sembang.”

“hmm..ok. “
saya tahu. itu hanya jawapan tipu. dia jarang mengajak berjumpa andai tiada perkara penting yang ingin diuratakan. kalau hanya setakat ingin bersembang, baik telefon saja.




“mak aku nak aku kawin dgn anak kawan dia”
dia memulakan bicara. bersahaja sambil menguis-nguis taugeh dalam teppanyaki nya.
“hmm.. bagus la tu. nak tnggu kau yg carik tak tau bila.” saya menjawab.

tapi dia hanya diam.

“kenapa? tak suka budak tu ke? ke suka org lain?” tanya lagi
"hmm.. lebih kurang la”

“dah tu.. ckp la kat mak.. x payahla nk pegi pinangkan sape-sape. dah ada calon lain?”
“tak de. "

"abis tu?"
"aku tak minat”

“kenapa? tak cantik? ala.. kenal-kenal la dulu. tgk macam mana..”

diam lagi.

“entah la.. susah la.”
ok, dia dah mula mengeluh.

“apa yang susahnya?”
diam lagi. saya pula yang tak betah bila dia begini. saya mula mengadap dia.

“apa masalah sebenarnya ni? bg tau la..”
“aku tak minat”
“tak minat apa? tak minat nak kawin? ke tak minat nak kawin ngan pompuan tu?”
“hmm.. sort of.. “
“sort of? apa yang sort of? “

diam


diam



diam lagi.

aduih, lelaki seorang ini. betul-betul punya aura yang buat saya teruja dengan masalah dia.

“apa masalah sebenarnya ni? cuba citer..” soalan yang sama saya lontarkan sekali lagi


“aku.. tak berminat. aku tak minat ngan pompuan. aku lagi suka pada guys yang cute-cute daripada pompuan.” jawapan satu nafas dia ini diakhiri dengan helaan nafas yang agak kuat

parah!! masak!!

saya diam.. sedikit terkejut.. perlahan-lahan menyedut minuman. erk.. apsal strawberry shake ni pun rasa pahit? teppanyaki dihadapan saya hanya dikuis-kuis tanpa lansung disuap.
dia juga diam. entah menyesal kerana meluah isi hati seberani itu atau sengaja memberi saya ruang untuk berpijak ke alam nyata kembali.

lama.




dan mungkin terperasan dengan reaksi saya yang masih tak berubah, dia cuba mengembalikan suasana

“ko ambik taugeh ni eh.. aku tak makan taugeh”




confession dari dia yang buat saya tarik nafas tiga kali tapi masih lagi rasa semput, seperti oksigen dalam shopping mall ini tak mencukupi untuk saya


7 comments:

nellyberry said...

no.wonder.i.am.still.single.

cos.all.the.cute.guys.are.taken.

or.

likes.other.cute.guys.

*sigh*

Aan Andes said...

Siapa ni? Siapa ni? Siapa ni? Ahahaha me kepochi.

Apsal laaa lelaki skrg ni. Dah weng2 ke apa.

crunchyahcock said...

u still have me laling...huhuuh, dah dia minat camtu kan? ke u ada ati kat dia?

rena said...

nelleberry..
itula pasal kan? isk..

aan..
hehe.. x ramai yang weng2.. sorang dua jer. yg lain ok lagi kot..
btw, u x kenal cik abang ni.

crunchyahcock..
yer, i tau i ada u. (bweekk!!)
i tak de ati kat dia la.. i takut u tu yg ada ati kat dia bla tau dia mcm tu..

masaklemakrebung said...

rena,

akak pun rasa cam sesak nafas je skang nih... oksigen.. oksigen

theconfused said...

gile kentang!! heheheh

hye!

rena said...

kakak rebung..
nak saya buat cpr ke? hahahaha!!

theconfused..
usahkan kentang, ubi kayu pun gila kalau mcm ni..