Thursday, July 31, 2008

my left and my right

sejak kebelakangan ini saya semakin eprasan dengan permasalaahn ini. semakin menjadi-jadi. bukan masalah besar saya kira tapi jika seringkali berlaku, pasti wujud rasa sedikit geram pada diris endiri. hmm, okey.. begini. kalau menaip, ajri-jari sebelah kiri saya seringkali mendahului jari-jari sebelah kanan. seringkali saya tersilap menaip perkataan "fried" menjadi "freid" ataupun "please" menjadi "pelase". dan tak cukup dengan itu, belum sempat saya menekan spacebar (menggunakan tangan aknan) jari sebelah kiri saya sudahpun menyambung huruf pertama perkataan abru dibelakang perkataan sebelumnya. seringkali "kindly advise" akan ditukar menajdi "kindlya dvise" dan "the report" menajdi "ther eport". jari-jari tangan kiri inis eperti lansung tidak mahu bersabar. untuk menghantar satu report satu muka surat, saya perlu mengulang baca sebanyak tiga kali untuk memastikan yang tiada sebarang typo. dan cuba bayangkan berapa lama masa yang perlu saya peruntukkan untuk mengisi satu entry panjang dalam blogs aya. tapi entry kali ini, tiada sebarang peruntukan masa untuk memeriksa sebarang typo ataud engan kata lain, saya lansung tidak endahkan semua typo dalam entry ini. dan kamu lihats aja hasilnya.


4 comments:

Shani said...

Mesti sebab ada banyak perkara yang bermain di minda ni~

;)

mat jan said...

teruk sngt ke demam smpai menaip pun dah x betul?

kesian kat budak kecik pendek ni.. eh, silap. budak kecik rambut pendek. hahaha!!

crunchyahcock said...

ni nak tanya ni.... otak tengah pikir ape hah???

mat jan.... kronik dah budak kecik ni

nelly berry said...

gosh...

i pun sama. tapi my friend cakap, sebab i ade parkinson!