Thursday, April 10, 2008

batu, orang baru dan sms rindu

april. jadual saya sedikit padat. jadual kerja yang berubah buat saya sedikit tak keruan. ditambah pula dengan perubahan-perubahan emosi orang lain yang secara tak sengaja melibatkan saya. penat serta menyakitkan. itu yang saya rasa bila terpaksa menghadapi dan membiarkan dia menghamburkan bola-bola marahnya sepuas hati pada saya sedangkan perkara itu bukan salah saya sepenuhnya. seumpama menekan-nekan saya masuk ke dalam perut bumi. "kenapa tak melawan?", soal nawal. entahlah, saya sendiri pun kurang pasti. waktu itu saya merasakan saya terlalu malas. malas untuk bergaduh. malas untuk bersuara. malas untuk melawan asakan dan tujahan bola-bola apinya. baik saya biarkan saja. diam itu kadang kala lebih baik dari terus melawan. tak bererti kalah. dan tak juga bermaksud salah. "rena dah jadi batu" itu komen nawal lagi. hehe.. batu pun batu lah..

hmm.. hari ini ulangtahun perkahwinan ibu bapa saya yang ke 33. selama 33 tahun ini, saya tahu kami adik beradik banyak timbulkan cerita-cerita seronok dan kurang seronok. tapi bonda dan ayahanda masih lagi boleh bersabar dengan kerenah kami. alhamdulillah.. dan semoga tahun ini mereka lebih gembira dengan kehadiran orang-orang baru dalam keluarga kami. insyallah.. saya tahu, orang baru itu sedikit nervous, tapi jangan risau. semuanya ok. keluarga saya bukan kannibal ;)

cikgu ajar RINDU tu kata kerja.

cikgu ajar lagi AWAK tu kata nama.

tapi bila cikgu tanya RINDU AWAK tu kata apa..

saya kata "itu kata hati saya"



sweet kan? ini org depan saya yang hantar via sms. terima kasih yer!! ;)

7 comments:

CAHAYA MATA said...

waahhh...family nk "dapat" orang baru ekk...hehehe...(mcm faham je maksudnya tu..)

comelnya SMS tu..huhu...(",)

miss_tree said...

comelnya sms...hehehehehehe..

saya sihat.. :)
mari kita dengar lagu~

- G O R O - said...

Salam Rena.

MEriahnya hidup.

amrin said...

yg org atas bagi x nak tulis ke?

jan said...

aku pun pelik mcm nawal bila rena tak melawan..
saper marah ko hah?

jinggo said...

kesiannyaaa kena maraahhh....
hahahahahhaahha...........
hihihihihihii...........
harharharharharharhar..........

m i n e r a l . . . said...

opah pesan, kalau org tak kenal cium kata 'jangan',
kalau org tak kenali cium kata 'berhenti'
kalau org peluk dan cium 'jangan berhenti'
(kekekeke pangggg diri sendri sbeleum kena pang )