Wednesday, March 19, 2008

Padan Muka!!

hari tu abang tanya mama “mama, boleh ke tak saya nak cakap ‘padan muka’?”

mama kata boleh (sebenarnya mama main cakap jer. dia tak dengar pun abang tanya apa)

so, hari tu lepas satu insiden, abang cakap kat mama “padan muka mama!!”

mama pun marah la. "mana boleh cakap macam tu. tak baik”

tapi abang jawab "tadi mama kata boleh”

so, mama explain la kat abang kenapa tak boleh cakap ‘padan muka’ and etc etc

abang dengar jer.. tapi lepas tu dia tanya “kalau saya cakap ‘padan’ sajer boleh?”


haiqal,haiqal.. macam-macam perangai awak sorang ni. isk!!

9 comments:

bunga rampai said...

Saya senyum. Dah jadi kebiasaan dengan kawan-kawan, kadang perkataan ni selamba je keluar dari mulut, tidak bermaksud menyakitkan hati. Tapi dengan orang tua tak beranilah :-))

Salam :-)

Faizal said...

budak budak zaman sekarang..

Azhar Ahmad said...

hahahahah, ehhh, kamu ceritalah apa mama cakap pasal padan muka tu....

alan zed said...

kids say the darnedest thing... :)

crunchyahcock said...

haiqal tu blaja dari cik na dia yg kecik la tuh!!

pitt said...

budak2 tengah belajar mengenali perkataan , jadi berhati2lah dengan kata2 kepada anak2 zaman sekarang mereka terlalu peka

nawal said...

huaaaa...
baiknyer haiqal.. nak cakap padan muka pun mintak izin dgn mama dulu.

rena said...

bunga rampai..
salam untuk kamu.
hehe, saya pun begitu. dengan kawan-kawan tak apa.. tp itupun yang rapat-rapat.

faizal..
hmm.. zaman kita dulu x de kan mcm2 ni? hehe..

azhar..
mama pun pening dengan perangai abang. tak lama ada adik abang pulak. double trouble pening la jadinya..

alan zed..
yup!! :)

crunchyahcock..
kecik-kecik cikna pun.. jari kelinking cikna lagi besar dari jari kelinking haiqal tau!!
dengki.

pitt..
hmm.. betul. pendedahan banayk sangat. dekat sekolah. dekat nursery. dekat playground. extra work for the parents to watch their language. hmm..

nawal..
biasala.. tgk sape plak mak sedara dia. hihihi..

jinggo said...

hahahah
pada muka............