Thursday, January 24, 2008

katak hijau, petang yang mendung dan cornetto yang manis

atas monitor saya kini ada seekor katak hijau
hanya sebesar tapak tangan saya. sengaja saya letakkan ia dalam posisi meniarap dengan kepalanya sedikit menjengah ke bawah. sepertinya dia sedang menjenguk apa yang saya lakukan di skrin monitor saya. sekurang-kurangnya saya merasakan yang ada juga 'benda' yang sedang memerhatikan saya.
kenapa saya bercerita tentang katak ini?
entah lah, saya sendiri pun tak pasti. tapi petang yang mendung ini mengujakan perasaan saya untuk bercerita tentang katak hijau berperut putih ini. itupun selepas saya selesai menikmati aiskrim cornetto perisa strawberry yang manis dan sejuk
saya teringatkan fonx. dah lama dia tak menyinggah di sini.. hmm..
kamu?? ahhh.. kamu juga sememangnya sentiasa dalam ingatan saya

16 comments:

miss_tree said...

Saya sangatlah TAK SUKA katak.
Gambar ke, softoy ke..apatah lagi yg hidop.. arghhhhhh..
:D

Tp cornetto menggiurkan~

Azhar Ahmad said...

Ahaaa say tahu, kamu berangan nak cium putera katak kannn?

rena said...

miss_tree..
katak hidup pun saya tak suka
tapi kalau softoy, saya tak kisah

cornetto..hmm, ini memang boombastic!!

azhar..
malangnya, saya sendiri pun tak tahu jantina katak ni.

sedih bukan??

nawal said...

bila rindu menjengah..

jinggo said...

katak tu boleh lompat tak....???

amrin said...

oh, cornetto strawberry.. bukan cornetto vanilla?

nelly berry said...

raskin robin bile lagi?

happy weekend ;)

areyoung said...

katak hijau, petang yang mendung dan airkrim manis (bersalut kacang tentunya) umpama dejavu bagi aku ;)

artisticklytouch said...

apakah binatang dieja ke kanan bunyinya sama dengan dieja ke kiri?

tegezoot said...

crazy frog!!!

myfisol said...

saya tak boleh menikmati cornetto kalau katak ada bersama...hehe

alan zed said...

katak oh katak...
belum nyanyi dah mendung...
kenapa murung..?
sebab x dapat makan cornetto manis.
hehe.

rena said...

nawal..
hey, me pun rindu u tau!!!

jinggo..
bukan saje lompat.. summersault pun dia reti buat.. hihihi

amrin..
hehe.. strawberry la.. kenapa? tak pecaye?

nelly berry..
baskin robin?? hmm.. saya tnggu kamu!!! ;)

areyoung..
suka kacang eh?

artisticklytouch..
ini teka teki dalam citer ali setan. kesian asmidar..

tegezoot..
naga biru jeles eh? ;)

myfisol..
kalau mcm tu.. biar sja katak tu nikmati cornetto kamu. hihihi..

alan zed..
hehe.. kesian katak

chot said...

sperti kata azhar kamu berangan nak dicium putera katak..kan byk lg jenis binatang lain bole letak..lebih2 lg perempuan suka letak teddy bear..

rena said...

chot..
nk buat mcm mana, tak ada yang hadiahkan saya teddy bear..

bintang hati said...

cik rena arena..
SAYA rindu cerita2 kamu..huhuhu..

(SAYA sama dgn cik miss_tree..)