Monday, June 25, 2007

untuk kakak saya

entri ini khas untuk kakak saya
saya sedang membayangkan dia sedang berjalan-jalan dengan comel di SOGO (tapi saya tetap lagi comel dari dia) seorang diri (diulangi : seorang diri) tanpa cik abang serta hero kecilnya
ooo... seronok la tuh single mingle. jangan melencong ke tempat lain. di situ sudah banyak pilihan. sachs, bonia, sembonia, giamax, vincci.. hati-hati memilih. satu cukup, jangan lebih-lebih!! ampun yer kerana tak dapat turut serta. saya sudah punya perancangan lain. kalau tidak, pasti saya mengulau bersama-sama kamu. macam dulu-dulu..

Saturday, June 23, 2007

benci

benci..
tak sudah-sudah mahu menyusahkan orang
serius, berita yang dia sampaikan sebentar tadi betul-betul menyakitkan hati
mahu saja saya menaikkan suara, menengking agar dia sedar apa sebenarnya yang dia buat
tapi itu bukan cara saya..

Friday, June 22, 2007

10 updates

  1. saya ke Melaka mnggu lepas. (tepatnya: Jasin) untuk dua hari sahaja. khamis dan jumaat. atas urusan kolej. tapi masih sempat membeli belah sedikit-sedikit. (betul: hanya sedikit) hanya belikan beg untuk bonda. puzzle cube utk adik. sehelai baju untuk saya. dan sedikit makanan. penat, tapi seronok juga. apatah lagi, trip kali ini semuanya perempuan. so, shopping mmg tiada masalah lansung!!
  2. dalam bilik saya ada ahli baru. en buntal namanya. bukan binatang. juga bukan bantal peluk ataupun teddy bear. tapi bola senaman yang berduri-duri. wana kelabu. besar betul. betul-betul seperti ikan buntal yang sedang mengembang. ini adik saya yang belikan sewaktu dia di pulau pinang. kehadirannya betul-betul dirasai. kerana saya sering terlanggarnya tatkala bersiap-siap untuk ke tempat kerja waktu pagi. apatah lagi dalam keadaan terkejar-kejar kerana lewat bangun. (bukan salah saya. jam bengong itu yang tidak mahu berbunyi)
  3. potong rambut lagi. hehe.. sikit sajer. saya tidak selesa dengan ekor rambut yang sering berjuntai hingga hampir menutupi mata. lansung tidak dikenakan bayaran. mungkin gadis cina itu tidak sampai hati hendak mengenakan caj. kerana hanya 3 minit saja dia mengerjakan rambut saya.
  4. hari itu, saya beli dua pasang flat shoes. satu warna coklat dan satu warna maroon. tapi yang coklat itu sedikit longgar. terpaksa mencari scholl air-pillo untuk dilekatkan didalamnya. tapi belum cari-cari lagi. yang maroon itu ok. tapi saya rasa sedikit rendah dengan kasut-kasut ini. huhuhu.. saya memang rendah. saya tahu itu..
  5. tumbuhan saya sudah mula keluar tunas. gembira betul. setiap hari saya tukarkan air. (kadang-kadang pakai air mineral, supaya dia mendapat khasiat secukupnya) awalnya, saya hanya ingin meninggalkan dia di pejabat ini. tapi memandangkan dia sudah mula membesar, rasa sayang pula. maka saya memutuskan untuk membawanya balik ke rumah. nanti masuk office baru, saya bawa kamu bersama-sama.
  6. kelas Computer Fundamental saya. sudah tamat semalam. cuma tunggu untuk test sahaja. saya rasa tiada masalah. semua pasti lulus. kerana saya telah memberikan soalan bocor untuk mereka. hehehe.. ah, ini kelas terakhir saya.
  7. telefon Samsung saya sakit. alat pernafasannya sedikit tidak berfungsi. saya terpaksa melakukan sedikit adjustment. sudah tidak cantik. berbalut-balut. tak mengapa, nanti dapat gaji saya beli battery baru.
  8. senarai kasut impian saya sudah bertambah. huhuhu.. macam mana ni?? seorang rakan menawarkan perkhidmatan terapi kasut dan handbag. rm50 untuk satu jam. andai saya hadir, akan diberi goodie bag. tapi katanya, dalam goodie bag itu ada kasut dan juga handbag. adoi!!!!
  9. saya terpaksa relocate myself (ini istilah yang diberikan oleh bos saya) ke pejabat lain. di Brickfields. sedikit tidak puas hati. sesuka hati saja memberi arahan itu ini. penat tau punggah-punggah barang!! sudahlah bilik baru ini tiada tingkap. saya tak dapat lihat awan. mujur hanya ada beberapa hari lagi untuk saya di sini. selepas itu, bye bye la kamu semua.
  10. hmm.. apa lagi yer? haaa.. ada satu lagi. saya sudah update blog saya. terima kasih pada nezjoe yang menyedarkan saya untuk mengupdate blog saya. toche’ toche’. ngee.. ngee..

Monday, June 18, 2007

dia, dia, dia

tengok kiri.. dia sedang chatting dengan YM
YM saya.. sudah lama idle. sesiapa yang 'BUZZ!!' pun hanya di balas dengan 'BUZZ!!' juga

tengok kanan.. dia sedang menyapu maskara di mata
mata saya.. usahkan untuk disapu mascara, setitik eye pun tidak menitik

tengok belakang.. dia sedang bermain sudoku
buku sudoku saya.. hmm.. dengan dia.


kan bagus andai saya seperti dia, dia dan dia
boleh chatting, sapu mascara dan main sudoku.

Saturday, June 09, 2007

dia.. game ASTRO.. dan saya

semalam kakak datang. hero kecil itu awal-awal lagi sudah bersembang. tidak sempat masuk ke dalam rumah. di muka pintu dia sudah sibuk bercerita tentang terowong SMART yang baru itu. terbawa-bawa hingga ke dalam rumah. saat di hadapan tv, mulut becok pula bercerita tentang game ASTRO yang terbaru pula. sambil memegang remote ASTRO, mulut tetap becok "tekan kat cini.. (no 2) pash tu.. tekan cini (angka 0).. pash tu.. tekan lagi" tada!!! saya lihat di screen tv saya mula ada message "Loading Game". terus saya ambil remote dari tangan dia. "kat umah wan tak leh main game. nanti atuk ngan wan nak tengok berita. cik na tak de duit nak bayar astro lebih-lebih"
dia sudah mula senyap. cuba merampas remote dari saya. pergelutan kecil terjadi tapi saya kan cekap. akhirnya, tangisan hero 5 tahun itu kedengaran juga. sudahlah di tengah-tengah malam. kuat pula. seperti biasa, wan yang akan memujuk. memeluk dan berjanji macam-macam. belikan pisang la. belikan kereta mainan la. saya pula.. hmm.. saya buat apa?? saya main game ASTRO. yieeehaaa!!!

Friday, June 08, 2007

bahan terbuang

baru sahaja menghantar surat perletakan jawatan saya. notis sebulan itu hanya dibaca sekali imbas oleh bos saya. tidak banyak yang dia perkatakan selepas itu. umpama perletakan jawatan saya ini lansung tiada kesan bagi dia. huhuhu.. ternyata. ramalan saya benar belaka. saya ini umpama bahan terbuang yang tidak boleh dikitar semula.

Wednesday, June 06, 2007

menjadi bintang di langit

indah terasa indah
bila kita terbuai dalam alunan cinta
sedapat mungkin terciptakan rasa
keinginan saling memiliki

dan bila itu semua
dapat terwujud dalam satu ikatan cinta
tak semudah seperti yang pernah terbayang
menyatukan perasaan kita

tetaplah menjadi bintang di langit
agar cinta kita akan abadi
biarlah sinarmu tetap menyinari alam ini
agar menjadi saksi cinta kita berdua, berdua

sudah, terlambat sudah
ini semua harus berakhir
mungkin inilah jalan yang terbaik
dan kita mesti relakan kenyataan ini
Padi - Kasih Tak Sampai

saya seperti kehilangan kata untuk diungkapkan. seperti kehausan bait-bait ayat untuk ditulis. kosong. entah kenapa. saya digamit rindu. tapi entah pada siapa. saya merasa kehilangan. tapi sebenarnya tak pernah memiliki. umpama bermain-main di fikiran, tapi entah apa.

Monday, June 04, 2007

labi-labi dengan tenggiling

-((();
ni labi- labi..












-@ = = @’>
ni tenggiling..












-((();
ni labi-labi balik..













-@ = = @’>
ha, ni tenggiling yg tadi tu..














labi-labi dgn tenggiling.. tu je nak bgtau..

Friday, June 01, 2007

misery - green day

saya jumpa clip ini di youtube. lagu ini.. memang kesukaan saya. muziknya menyeronokkan walaupun liriknya a bit scary. (tapi clip ini juga agak 'scary' ) sepadan dengan tajuk lagunya..