Friday, December 28, 2007

entri birthday lagi

ini entri terakhir yang berkaitan dengan birthday. sunguh-sungguh tidak aci. penat-penat bercerita tentang hari lahir orang lain, akhir sekali baru boleh bercerita tentang hari lahir sendiri. hari lahir saya hari itu, isnin 17 hb. sengaja mengambil cuti. bersukaria di waktu orang lain tengah bekerja. seronok betul rasanya melihat orang lain dalam office attire sedangkan saya hanya berjeans dan kemeja santai. dan berkasut flat. bukan high heels seperti biasa.

apa saya berjaya buat pada hari itu

makan pagi secara besar-besaran di Secret Recipe. saya sudah jarang mengambil heavy breakfast. tapi hari itu, breakfast memang betul-betul berat.

ke pnb. kemaskini buku asb dan asw2020. ke bank cimb. juga untuk mengemaskini buku akaun.

berjanji dengan seorang cikgu matematik yang bercuti untuk menonton wayang cerita Golden Compas. hmm.. boleh tak saya mahukan seekor iorek sebagai hadiah hari lahir saya?

membeli hadiah perkahwinan untuk seorang teman di pulau pinang dan terus saja pos di pejabat pos KLCC

meracun seorang kawan untuk membuka akaun asb.

masuk ke Dunkin Donuts. duduk seketika. berfikir-fikir tentang donut. kemudian bangun dan ke A&W. memesan float dan curly fries.

mengignorekan segala perkataan SALE yang terdapat di KLCC. yer betul, saya tidak beli apa-apa pun hari itu untuk saya melainkan sebotol air mineral.

berjaya melintasi salon-salon rambut tanpa sebarang perasaan. selalunya, setiap hujung tahun rambut saya pasti pendek hingga lansung tak boleh diikat. tapi tahun ini saya hanya biarkan rambut saya memanjang melepasi paras bahu.

okey, ini untuk kamu semua

pada kamu semua wish saya, tak kira samada melalui telefon ataupun sms. terima kasih yer. saya doakan yang baik-baik kembali untuk kamu.

pada kamu yang wish saya seawal jam dua belas malam itu.. saya pasti paku nama kamu dalam ingatan saya dengan paku payung yang paling besar agar ianya tak jatuh atau hilang.

pada kamu yang wish dan hantar gambar anak buah kamu yang comel itu.. hmm, bila lagi nak ada anak sendiri?

pada kamu yang berpakat-pakat membuat teleconference di awal pagi 17 dec itu, kalian memang best!!

pada cikgu matematik yang tolong membayar tiket Golden Compas saya tanpa mengetahui yang hari itu adalah hari lahir saya dan kemudiannya menganggap harga tiket itu sebagai hadiah untuk saya, terima kasih. saya gembira jumpa kamu hari itu.

pada andes yang mempelawa untuk makan malam bersama, maaf yer.. tak dapatla dear. tak plan. but me tau, u mesti jeles bila me tgk wayang kan? hahaha..

pada nawal yang menelefon saya sebanyak 25 kali selang 10 minit sebelum jam 12 malam 17 dec.. sila sampaikan salam simpati saya pada zali. sayang kamu bangat!!

pada cd 100 lagu yang saya terima dari dia, hmm.. tak mengapa. sila abaikan saja tentang ini

pada semua hadiah yang diberikan.. yer, saya suka semuanya!!

pada adik beradik saya yang mengingati hari lahir saya.. bagus!! tak perlu saya hantar reminder.
pada mat jan yang menghantar sms tipu "aku dah sampai klia. ada toblerone besar ni", boleh tak saya sumpah dia jadi troli beg di klia tu.
pada kamu yang baca entri ini, selamat hari lahir juga untuk kamu. hihihi
okey, itu saja tentang hari lahir saya.
banyak lagi sebenarnya. tapi cukupla ini yang saya kongsikan di sini.

14 comments:

nelly berry said...

lambat wish sebab xtau ur buffday.


may u be bless by Allah always.

shah said...

i saw u kat scrt rcipe hr tu.. but u tgh sronk2 sembang. segan nk gi kcau..

anyway, Happy Belated Birthday

u makin cntik or mata i yg rabun?

butaseni said...

hadiah pada teman di pulau pinang?sapa tu?

crunchyahcock said...

tunggu anak u lak!!!!

myfisol said...

Happy belated b'day...

selamat tahun baru..2008

crunchyahcock said...

hepi new u!!!!!!

bunga rampai said...

Ucapan yang lewat...

Happy belated birthday Rena :-)

Moga dunia Rena sentiasa menceritakan yang indah-indah tentang apa saja. Moga dalam lindunganNya selalu.

Kat Secret Recipe, suka kek apa? uikk,menyibuknya saya.

Salam :-)

tegezoot said...

aku pun sama ngan butaseni! sapa tu???

rena said...

nelle berry..
thanx dear..
may Allah bless u too

shah..
isk.. nape tak tegur? klau tak blh blanjer cheese cake. lagi2 bila u dh puji i mkin cntik. u nk sbjik cake pun i bg tau!!

butaseni..
nama dia alisa. kawan time di usm dulu.

crunchyahcock..
tnggu ank i?
okey.. nant i bg tau
hihihi :p

myfisol..
thanx. happy new year to you too!! :)

crunchyahcock..
laa.. u lagi???
isk..

bunga rampai..
terima kasih. lambat pun tak mengapa. yang penting, doa itu ttp ada.
saya suka bluberry cheese. tak pun yoghurt cheese..
huhuhu..sedapnya..

tegezoot..
nama dia alisa. kawan time di usm dulu. (sbnrnya ini saya copy paste kan dr komen untuk butaseni) :p

13may said...

Wishing you a happy and prosperous new year..

kamaruladli said...

hapi bird day!

alan zed said...

slmt hr lhr. :)

Pegawai Khalwat said...

Oh! Dah tiga orang dalam dunia ni yang aku kenal, birthdaynya 17 Disember.

bintang hati said...

ya..SELAMAT HARI LAHIR (yg dah lepas tarikhnya..hehehe...)

SELAMAT TAHUN BARU 2008..
semoga kamu terus berbahagia dan ceria-ceria selalu...

kamu ni kelakar laaa...hehehe..