Thursday, November 29, 2007

pen biru yang kehilangan

tapi ku percaya semua telah tertulis
dan niat suciku takkan disiakan

dan di suatu masa di hari yang indah
ku hulur tanganku lalu kau terima


tengok.. bukan saya saja yang suka menunggu suatu hari yang indah.. nyanyian m nasir dalam lagu ini juga begitu.. kerana hari yang indah itu sememangnya sesuai untuk segala-galanya hatta suatu perkara yang perit sekalipun. okey, jom sambung nyanyi..

menatap indahnya senyuman diwajahmu

ini lagu yang saya ulang sejak semalam. saat saya tenggelam dalam laporan collection ageing yang vip code nya sedikit mengelirukan, lagu ini yang menemani saya. saat saya ditimbun dengan angka-angka 0 hingga 9, lagu ini yang mengingatkan saya pada huruf-huruf A hingga Z

aku ingin engkau selalu hadir dan menemani aku
disetiap langkah yang meyakiniku


lagu jiwang? hehe.. mellow-mellow sikit sahaja. esok kita dengar lagu ini yer

superman don't fly
they did it all with strings
Elvis Presley died
they deep fried the king

tajuk entry ini, lansung tiada kaitan dengan entri nya. sila abaikan. saya cuma teringatkan pen biru kegemaran saya dahulu yang hilang di KL Sentral.

11 comments:

miss_tree said...

kehilangan pen kadang kala buleh menyeksakan..
terutama bila yang baru tak memberi kepuasan yang seperti sebelumnya..
wah,buleh jadi metafora nih..
hehehehehehehhe..


saya tengah 'angau' dengan lagu Kerispatih..
sila layankan.. :)

Azhar Ahmad said...

Apa yang dah terjadi puan rena oiiiii

bintang hati said...

cik rena..
semalam SAYA habiskan 3 jam lebih membaca semua entrie cik rena dari Januari 07 sampai yang terbaru sekali ni...

emm..
SAYA suka...suka semuanya...
SAYA semakin memahami cik rena dan seleranya...hehehe...

thanks...
thanks a lot..memberi SAYA lebih pengertian dalam entrie-entrie tersebut...

hopefully...
dapat terus baca cerita cik rena..ok..hari-hari ada cerita ok..

nelly berry said...

ini playlist saya utk minggu ni:-

menunggumu - PeterPan feat Chrisye
standing still - Jewel
love fool - The Cardigans
i will remember you - Sarah McLachlan
that's when i love you - Aslyn
suatu masa - m nasir (all time favourite)

alan zed said...

pen biru
pen merah
kalau hilang pen biru
pakailah pen merah.

(cubaan untuk berpantun kelakar)

gagal di situ. oh!

13may said...

pen saya pun selalu kena curik...hangin betoi!

m i n e r a l . . . said...

yesss hari yg indah pasti ade...
tp tak indah bila pen sy jg kena curi... jejejje

tegezoot said...

eii apa da cerita pen? buatlah cerita kumbang terbang ke apa ke!

bunga rampai said...

Pasti ada nilai sentimental pada pen biru itu :-)

Salam.

jinggo said...

pen biruuu...????
ye keeee pennn.....???

rena said...

miss_tree..
setuju dengan kamu. tak kiralah samada ianya pen yang sebenar mahupun pen metafora. hihihi..
sila sambung angau kamu dengan kerispatih..

azhar ahmad..
jangan risau, semuanya terkawal lagi.. ;)

bintang hati..
tiada kata yang padan untuk saya taip sebagai tanda yang saya betul2 berterima kasih dengan kamu..
selamat datang ke 'dunia'saya :)

nelle berry..
jom nyanyi sama2!!

alan zed..
pantun itu mmg kelakar..
untuk seketika, saya ketawa sendirian di bawah meja.. ;)

13may..
saya memahami perasaan kamu. sedih kan.. kadang-kadang rasa nak marah pun ada..

mineral..
takziah di aats kehilangan pen kamu.
saya ada pen lebih. nak?

tegezoot..
hehe.. yer2, lain kali saya buat kisah shrek. ada orge.. ada princess fiona.. ada donkey dan tak lupa juga ada NAGA..diulangi: naga.

bunga rampai..
salam kembali untuk kamu.
nanti datang lagi yer..

jinggo..
ada pen? pinjam?
test pen pun boleh la..