Sunday, August 12, 2007

rindu

saya sebenarnya kaku untuk menaip..
entah apa yang patut saya 'greet'kan kamu semua setelah sekian lama saya 'hilang' di sini
hai.. hmmm, ini biasa sangat
hello.. entah, macam kurang sesuai
holla!!!.. hehehe.. tak best
assalamualaikum.. hmm.. ini yang paling bagus saya kira

saya rindu kamu. betul. saya ulangi: saya rindu kamu. dan saya kira saya tiada masalah untuk mengulangi frasa ini sebanyak mana sekalipun. kerana ini ialah apa yang saya rasa. saya lansung tidak menipu. mana mungkin saya tidak merindu andai kamu dahulunya sebahagian dari rutin harian saya. kerja 5 hari saya terisi dengan nama-nama kamu semua. kadang-kadang melarat hingga ke waktu malam. dan juga hingga ke esok pagi. indah betul waktu itu..

banyak yang ingin saya kongsikan bersama kamu di sini. seperti selalu. tapi agak terhad. okey, kita mulakan dengan ringkas yer..

kerja baru. saya kini di wisma time, jalan tun razak. sudah genap sebulan. alhamdulillah, kerja saya tiada masalah. saya seronok di sini. cuma, di sini tiada talian internet. (read: inilah faktor utama saya kehilangan rutin harian saya) sudah mendapat gaji pertama saya lebih kurang dua minggu yang lepas. maka pada sesiapa yang saya janjikan segelas teh tarik atau satu bar coklat ataupun makan di mana-mana restoren yang maha gemilang sempena gaji pertama saya, jangan malu-malu hubungi saya.

saya ketemu dia baru-baru ini. atas dasar kerja. bersyukur saya masih lagi mampu untuk bersedekah kepadanya walaupun hanya sabuah senyuman. tapi hanya Tuhan saja yang tahu berapa ribu kupu-kupu di dalm perut saya ketika itu. ahh.. itu kisah lama kan? kenapa saya menulis tentangnya disini? entah, saya pun kurang pasti

tentang dua perasaan yang telah lama menjadi artifak beku di hujung sana. hanya dengan satu email, ianya dimunculkan. walaupun lansung tidak diundang dan dihargai akan kehadirannya. untuk seketika saya merasakan bahawa atmosfera di sekeliling saya sudah tiada oksigen. dan tak lama kemudian, saya mendapat mc dari doktor. tapi itu hanya untuk hari itu. kini yang dua itu sudah kembali ke tempat asal. dan saya kira, andai ianya muncul lagi selepas ini secara tiba-tiba, saya sudah bersedia dengan tangki oksigen dan juga panadol.

"hendaklah kamu menjadi orang yang besar. supaya dapat memeluk cinta yang besar..."
ini tagline novel memeluk gerhana karya isa kamari. sesiapa yang belum baca novel ini, saya sarankan baca. saya suka novel ini. sudah 3 kali khatam baca. :p

nawal dah kawin. kini di new york. saya rindu dia. siapa mahu teman saya jalan-jalan sila angkat tangan.

aduhai... banyaknya ingin saya perkatakan. tapi senja dan hujan terlalu cemburu akan saya.
untuk kamu yang keriangan dengan kehidupan kamu sekarang, saya ucapkan kirimkan pelangi. dan untuk kamu yang didatangi ujianNya waktu ini, saya titipkan doa. semoga kamu tabah.
pesan pada kamu semua, jaga diri sebaik mungkin.

saya rindu kamu!!!
dan memandangkan komunikasi saya kini semakin terhad. saya hanya ada intranet emel yang boleh menghubungkan saya dengan dunia luar. andai kamu sudi, email saya yer..

// di sini dahulunya tertera alamat emel saya. tapi saya keluarkan. memandangkan saya sudah dapat internet access.

15 comments:

crunchyahcock said...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmuuuuuuuuuuuuuuuuuuah!!!!! rindu nih!! rindu pada celoteh awak dan rindu awak sekali.;x

crunchyahcock said...

mmmmmmmmmuahh!! lagi

crunchyahcock said...

mmmmmmmmmuahh!! dan lagi hehehe meleleh air liur di pipi

jinggo said...

dia buat gatai dah............
eeerrmmmm layan je budak tak cukup tu................

Azhar Ahmad said...

Saya tambah lagi... Kamu rindu dan bosan ....

butaseni said...

kesian cock tu rena huhuhu

crunchyahcock said...

saya tag kamu

nelly berry said...

erm...bagaimana ya kamu menjalani ari2 keje tanpa talian internet???

kamarul said...

rindu bangat sama tulisan kamu!

Nezjoe said...

saja singgah sini!
thanks..ya you!

tk perlu jelas kenapa
kamu sudah tahu!
:D

aiseh crunchy...
nape kamu ni?

crunchyahcock said...

joe... aku tgh x keruan nih... kepala serabut!!!hehehehe

Pegawai Khalwat said...

Nawal Sharif? Yang terer menyanyi dan boleh menari tu?

tegezoot said...

senasib la kita, tukar tempat keja baru terus takde masa huhu

isa kamari said...

salam.
terima kasih kerana sudi membaca memeluk gerhana. semoga meninggalkan kesan yang berkekalan.

isa kamari

crunchyahcock said...

cuti lagi ker nih