Friday, February 16, 2007

cerita pagi

bonda menegur mata saya pagi in. bukan kerana bengkak. tapi lantaran eyeliner hitam yang dilorek terlalu tebal beserta dengan eye shadow juga warna hitam.

“bonda, ini style gothic” masih lagi bertahan.

“tak cantiklah. macam berkabung. dahlah, baju pun hitam. Sapu sikit”

“iyelahh..”
hilang style gothic saya pagi ini. (Read: saya ini anak yang menurut kata)

emel pagi ini.. dari seorang rakan membuatkan saya tersenyum sndirian. Mmg sudah lama kami tidak bertanya khabar. maka emel tadi dipenuhi dengan pelbagai soalan. sihat atau tidak, baju warna apa, sudah sarapan atau belum, lucunya, di akhir emel, signaturenya : yang menanti jawapanmu. tawon..tawon.. jadi F1 april ini?

saya agak terkilan dengan sms seorang kawan hari ini. Umpamanya, apa yang saya buat selama ini tidak dilihat. masih lagi mahu marah-marah. awalnya, saya cuba berlembut. tapi, nmpaknya tudingan itu masih belum mahu jatuh, lansung saya hilang lembut. biarkanlah.. kamu ini, lansung tidak reti menghargai. andai tidak puas hati sekalipun, jgnla orang lain dijadikan mangsa. saya tahu, dalam hal ini kamu yang jadi mangsanya. tapi, pemangsanya juga kamu.
kamu mahu diam. okey, saya juga bakal diam.

No comments: