Wednesday, January 10, 2007

straight + lengkap

rabu, 10 jan 2007
sejak semalam, saya hanya memutarkan sebuah lagu. lagu soundtrack dari filem CicakMan. tajuk lagunya pelik; Jika Ku Tak Bangun Esok Pagi. Pada awalnya, saya mengandaikan lagu ini jenis catchy, ataupun berentak rancak. tapi sebenarnya, saya jauh terpesong. lagunya cukup mendayu. sedih dengan liriknya. syahdu. ini kombinasi baru. tajuk lagu yang begitu straight to the point dan lagu yang begitu lengkap dan menarik-narik saya untuk mendengar banyak2 kali.

saya terfikir, andai hidup saya seperti lagu ini kan mudah. straight to the point, tapi semuanya lengkap.

Jika Ku Tak Bangun Esok Pagi - KRU

Jika ku tak bangun esok pagi
Sayangku kau jagalah diri
Sentiasa ingatkan hati
Diri mu amat ku cintai

Andainya dihimpit kesusahan
Sujud dan mohon pada Tuhan
Agar diberi kan bimbingan
Meniti hidup bersendirian

Bila terasa sejuk pejamkan mata
Bayangkan dalam dakapan ku
Bila terasa rindu pejamkan mata
Kita bersua dalam lena

Kalau ada yang sudi mengganti
Sayang lepaskanlah ku pergi
Kerna sayang seistimewamu
Berhak untuk di cinta dalam hidup

Sayang tiada apa yang kekal dalam dunia ini
Namun yang pasti
Walaupun ku tiada nanti
Cintaku kan kekal abadi

Ku berharap kau tak akan lupa
Mengirimkan bekalan doa
Kita jumpa lagi di sana nanti
Jika ku tak bangun esok pagi

1 comment:

bintang hati said...

opss...
SAYA tersentak "mendengar" lirik lagu ini...

emm...
sayu nya hati...