Tuesday, January 30, 2007

a n i l

anil datang ke ofis
pagi2 sudah menyakat saya
penuh meja saya dengan barang barang nya


dia masih seperti dulu
suka menyakat
suka menyanyi
(hari ini dia asyik menyanyi lagu You n Me)

saya perasan, dia sedikit kurus
andai ditanya, jawabnya
“rindu”
dia senyum
saya juga senyum


tadi, saat saya sedang berbual di telefon
dia pula enak2 menikmati nasi lemak saya
tapi umpama tahu yang bahu nya bakal menjadi sasaran
cepat cepat dia mengelak dan lantas di sua satu bungkusan pada saya
lontong favourite saya!!
“saya dah belikan awak lontong. jgn tak makan pulak, nasi lemak awak dah saya habiskan. so x der alasan utk awk x makan lontong ni. donut awk pun ada ni”
“terima kasih nil.. kamu masih ingat yer fav saya?”

dia senyum
saya juga tersenyum

jumaat lepas, waktu lunch bersamanya dia masih lagi sempat memerhatikan pinggan saya
menyoal : “kenapa seperti ada compartment dalam pinggan awk?”
menjawab: “entah. dah biasa mcm ni?”
dia senyum
saya juga senyum

baru saya sedar
sebenarnya saya dan anil suka senyum
hatta berbual dalam telefon sekalipun
andai dia senyap, saya tahu waktu itu
dia senyum
maka, saya juga tersenyum

anil..
apa sangat yang kamu cari di kota singa itu?


p/s: entri hari ini warna biru kerana ini favourite colour anil



1 comment:

bintang hati said...

:)

just love it...