Friday, December 22, 2006

penat

kebelakangan ini..

saya menyedari yang saya..

sudah mula penat dengan kehadiran saya saban hari di situ
kalau boleh, ingin saja saya ke tempat lain

tapi, itu hanya kata hati saya..
hanya bisikan kecil dalam hati..

Monday, December 18, 2006

17 dec

ini tarikh hari lahir saya. tahun ini adalah yang ke 24. sudah hampir suku abad saya hidup. mencorak segala warna. melakar semua kata. melukis dalam jiwa. menghitung setiap hela. indah. cantik. seronok. buruk. kurang enak. pilu. semuanya ada. bersyukur kerana saya masih lagi diberi nikmat untuk menikmati semua ini. alhamdulillah..

Thursday, December 07, 2006

merah

hari ini 7 dec. hari ini haiqal genap 4 tahun. andai saya dahulu, 4 tahun sudah punya adik. tapi dia masih lagi seorang. bermanja dengan semua orang terutama dengan nenek dan saya. pantang naik suara, pasti mengalir air mata. tapi dia pandai mengambil hati. andai dia tahu dia yang salah, dimarah sekalipun pasti dia datang menghampir. mencium atau bertanya apa saja sekadar untuk membuka perbualan. selamat hari lahir haiqal. semoga menjadi anak yang baik. tamat kisah haiqal. esok sya ketemu dia. tapi masih belum membelikannya hadiah. hmm..

pagi tadi mendapat sms dari teman lama. sekadar msg tentang pentingnya sahabat. saya kira itu sweet. mengingati rakan2 yang lain di waktu pagi. lantas saya hantar satu ucapan ringkas untuknya.. “pagi2 dah dpt sms sweet. thank!!” sekali lagi sms darinya.. “U r welcome.dlm ramai2 yg dpt msg sweet, ko sorg je yg mengisi inbox aku. Thanx 2u too.”
terfikir untuk seketika.. apa kita kini sudah tidak menghargai usaha dan sudah melalaikan ucapan terima kasih itu??

tapi, sebenarnya bukan itu saja yang kita abaikan. saya kira banyak lagi perkara2 lain. andai kamu rasa kamu terkecuali, tidak mengapa. kerana saya tahu, saya juga termasuk dalam golongan yang lalai ini. apa lagi perkara yang saya abaikan? hmm.. saya hanya menjumpai satu. tapi cukup besar iaitu berpijak di alam nyata.

perihal berpijak. pagi tadi saya telah terpijak kain seorang wanita. huhu.. kesian dia. terpaksa berhempas pulas menarik. tapi mengapa saya tidak ditegur. bukankah senang begitu. kerja nya mudah saja. saya hanya perlu angkatkan sedikit kasut saya. dan dia boleh menarik kain itu tanpa perlu berhempas pulas. itula, lain kali jangan pakai kain sampai meleret-leret.

hari ini baju saya warna merah. sekadar ayat penyata. tiada berkaitan sebenarya.