Wednesday, November 08, 2006

sangat sangat tidak suka

saya amat kurang selesa bila didesak untuk memberi jawapan. apatah lagi andai soalan yang dikemukakan itu saya sendiri kurang pasti tentang jawapannya. itu belum lagi dikira andai soalan yang diajukan itu bunyinya umpama memaksa untuk saya memberi jawapan yang dia ingini. sangat sangat tidak suka

sejujurnya, saya kurang senang dengan dia. (dia: sang penanya soalan yang mendesak.) bicaranya, dia seorang yang bagus. semua orang memuji kehebatannya bermain gitar. semua orang kagum dengan masakannya. semuanya hebat tentang dia. tapi lagaknya, umpama mat rempit yang tak bersekolah. paling tidak kemas ialah rambutnya. saya tidak kisah andai dia mahu berambut panjang tapi biarlah kemas bersikat rapi. ini umpama baru bangun tidur. mengerbang bak singa jantan. sangat sangat tidak suka

tapi memandangkan saya mengenalinya sejak di bangku sekolah, saya gagahkan juga melayan setiap sms dia. saya kuatkan juga hati menjawab panggilan telefon dari dia. tapi,banyak kali juga saya biarkan saja telefon berbunyi tidak berjawab.
patutlah beberapa kawan saya yang terlebih dulu rapat dengan dia kini masing-masing menjauhkan diri dri dia. dan saya rasa, saya juga mahu begitu..

No comments: