Thursday, November 23, 2006

...

kamu sakit. saya memahaminya. lantas sms saya yang tidak berbalas sejak pagi tadi tidak saya ambil kisah. termasuk satu kali panggilan telefon yang juga tidak diangkat. saya mengerti. kamu sakit. dan kamu perlu rehat. titik.
tapi saya juga mohon.. agar kamu juga mengerti keadaan saya. memahami keadaan saya. saya bukannya bermalas-malasan dirumah. bukan juga bersantai sambil menonton tv. atau berjalan-jalan di mana-mana tanpa sebarang perkara yang mencemburu.
saya bekerja. maka, andainya saya bekerja bererti saya punya bnda untuk diselesaikan. punya tugas untuk dilaksanakan. dan kegagalan saya untuk menjawab panggilan telefon kamu itu lansung tidak saya sengajakan.
maka, tolonglah jangan beranggapan yang bukan-bukan.
tolonglah berpijak di alam nyata.
tolonglah hentikan sikap paranoid kamu itu
tolonglah jangan cuba menyalahkan saya kembali di atas kesalahan kamu
tolonglah jangan menyatakan rasa bersalah kamu sepuas hati dengan harapan saya bersimpati

tolong.. tolong.. tolong..

seketika.. saya penat sebegini

No comments: