Friday, October 13, 2006

yang saya lupakan semalam..

hehe..
saya sudah mengingati apa yang saya lupakan semalam
jawapan : Telemovie Toll Gate Girl

saya sukakan cerita ini. walaupun flow cerita ini hanya so so- seorang lelaki kaya yang jatuh cinta pada gadis penjaga toll tapi mngkin kerana lakonan amy mastura yang comel dan hero nya-saya lupa nama dia, tapi dia ialah joe dalam siri kopitiam. beserta background filem itu yang menampilkan KL yang cantik, telemovie ini masih lagi saya ingati. apatah lagi melihat amy mastura sebagai markonah yang pekat giler dengan loghat kedahnya sememangnya kelakar bila digandingkan dengan Joe yang serius dan plg susah untuk tersenyum. padan!!

saya suka tmpat penggambaran nya. kampung amy mastura ditepi sawah. btl2 cantik. dengan anginnya yang kuat. n ada pulak si amy mastura yang berlari2 sambil rambut mengerbang kerana angin terlalu kuat. juga suasana Kuala Lumpur. ada pasar Ramadhan, KLCC, Masjid Jamek..

saya masih ingat dialog Joe..
“boleh tak.. kalau mak awak jd mak saya, adik2 awk jd adik2 saya...” (selebihnya saya lupa)
tapi dialog itu cukup meaningful. serius, saya sukakan cara Joe menyatakan hasratnya.
dan saya msih ingat, waktu itu markonah sedang menjahit baju raya untuk adik2nya.

kan seronok, kalau raya tahun ini telemovie ini disiarkan kembali?



p/s: baru teringat.. nama sebenar Joe itu ialah Rashid Salleh

No comments: