Tuesday, October 10, 2006

kisah saya..

kisah 1
ketentuanNya, andai hari itu Dia sudah menetapkan kita bakal tersenyum manis,
maka indahla dunia.
beberapa hari lepas, saya sedikit kebingungan. lantaran pilihan2 yang tidak wajar dibandingkan. lantaran harapan2 yang sebisa boleh ingin saya penuhi kesemuanya. lantaran hati saya sendiri yang ragu.
tapi semalam, khabar dari bonda melegakan semuanya.
walaupun saya tahu itu bukan bermaksud bakal tiada halangan lansung, tapi sekurang2nya hati saya kini mengerti.. saya bisa senyum untuk seketika.


kisah 2
ini untuk dia..
saya merasakan ada sesuatu yang tidak senang tentang kamu. ini sebenarnya perasaan dulu. untuk seketika, ia hilang. tapi kini ia terbit kembali. saya kurang mengerti. apa yang tidak senang sebenarnya. tapi, hati berat untk mempercayai semuanya. saya juga bersalah kerana memadamkan garisan antara kita sedikit demi sedikit. walhal, saya yang mencipta garisan itu. tapi kamu juga bersetuju dengan garisan itu bukan? saya kira, saya harus timbulkan kembali garisan tersebut. agar kamu, agar saya.. tahu di mana kita.


kisah 3
saya kini bosan. seorang kawan yang sering menelefon. bercakap meleret-leret. entahla, makin lama makin meluat saya bila dia asyik memuji diri sendiri. pandai memasak, rajin berkemas, hebat bermain gitar, hensem walaupun sekadar menyarungkan jeans dan t-shirt, keturunan berdarah raja, dan macam2 lagilah. tidak cukup dengan panggilan telefon, disambung pula dengan sms. tolonglah.. saya juga perlu masa untuk diri saya. tidak selalunya saya bisa menghiburkan kamu. sebenarnya, kamu saja yang rasa terhibur.. saya lansung tidak.

No comments: