Tuesday, October 31, 2006

...

saya rasa seronok semalam. pergi dan pulang kerja menggunakan laluan lain. pemandangan lain. suasananya pun lain. pukul 8 baru smpai dirumah. penat tapi saya seronok. dapat lihat KL waktu malam. cantik. bkn senang mendapat peluang sebegini.

saya rasa saya perlu berani dan berterus terang dengan seseorang. hari sabtu ini. mungkin. saya tak ingin perkara ini brlanjutan. tapi saya tau, saya sendiri tidak kuat.

kini, saya mahu berdiam diam. mahu senyap sunyi. tapi bukan dalam blog ini. ini satu satunya tmpat saya berbicara dalm diam. saya mahu senyp dalm dunia di luar sana itu. boleh?

warna baju saya hari ini sungguh mengelirukan. seketika saya merasakan ianya adalah hijau gelap. tapi kemudian, ia seperti kelabu.

saya sedang mencari ‘shark’ saya. supaya saya semakin bertenaga untuk bernafas di dalam dunia saya. tapi, entah kemana perginya. atau sudah dimakan ‘shark’ yang lain? huhuhu..

“sastera itu saling mempengaruhi” saya pernah terbaca ayat ini dan saya mengakuinya. saya sering terpengaruh, dipengaruhi tp amat jarang mempengaruh.

seorang kawan maya saya.. sudah agak lama mendiamkan diri. bz? atau dalam kesullitan? semoga kamu sentiasa selamat di sana..

kali pertama saya menziarahi kubur waktu hujan. walaupun tidak lebat, tapi tetap juga basah. tapi, dalam hati saya juga hujan. sebak bila seorang lagi kwan meratap di pusara. hingga dalam perjalanan balik, saya hanya mendiamkan diri. mendengar segala butir bicara dia. andai saya ditempatnya, saya juga begitu barangkali. berpisah tiga tahun. kembali saja, dia sudah tiada.


lagu You and Me dari Lifehouse

No comments: