Tuesday, September 19, 2006

hari ini dan ramadhan

hari ini saya sopan. berbaju kurung kuning air dengan bunga-bunga kecil warna oren dan merah. bertudung oren. entah kenapa, sudah lama saya tidak menyarungkan baju kurung ke tempat kerja. mungkin kerana persekitaran kerja saya tidak begitu menggalakkkan (agaknya..) ataupun mungkin kerana saya yang kurang terdorong untuk berbaju kurung ke tempat kerja.. hmm?

kurang seminggu untuk ramadhan tiba.. sebulan lebih juga untuk syawal tiba.. bila sudah besar-besar, raya kurang meriah. hanya berkumpul bersama adik beradik yang lain, makan-makan sambil menonton tv. aktiviti ziarah- menziarah hanyalah satu hari. hari yang lain, duduk di rumah.. bergelak ketawa dan saling membuli..

tapi saya seronok.. tiba raya boleh buat biskut raya bersama bonda. boleh mencipta kek baru bersama bonda. tahun lepas, biskut raya kami pelbagai warna. tapi perisanya sama. hehe..

No comments: