Tuesday, September 26, 2006

cerita hari puasa

sebelum itu.. blog saya sengaja saya tukarkan template. hidup ini mesti ada perubahan. lagipun bak kata seorang kawan, hidup ini penuh dengan sejuta warna., warnakan sepuas hati..

hari ini hari ketiga puasa. saya sudah mula merasakan perbezaannya. masih belum dapat menyesuaikan diri dgn keadaan ini. seronok melihat bila semua patung yang dipakaikan baju kini memakai tudung. tapi kakak yang menjual tidak pula bertudung. hmm..?

saya suka bulan puasa. selain dari beribadah, saya juga suka persekitarannya.
petang2 banyk gerai yang menjual makanan. pilih saja andai mahu makan apa. tak lupa juga gerai yang mnjual biskut raya. tak perlu susah2 mengadun, membakar dan sebagainya. (tp saya tetap ingin membiuat biskut raya sendiri) malamnya pula berterawikh, dan saya akan pastikan saya mengaji sekurang2nya satu muka surat. pkul 10 malam makan lagi, walaupun saya tak makan, tapi bonda sememangnya akan menyiapkan juadah ringan. popia, mihun goreng, cendol pulut dan sebagainya.sahur juga seronok. biarpun mata masih mengatuk, tapi saya sukakan suasananya. makan di awal pagi. tapi tak seseronok waku semua org ada dirumah. kini hanya saya, ayahanda dan bonda sahaja.


semalam saya singgah di pasar ramadhan berdekatan rumah. bersama ayahanda. pusing beberapa kali tapi tangan masih juga kosong. akhirnya saya membelikan bonda tau foo fah. adik penjual ini, selalu lihat saya tatkala saya lalu di depan bus stop. saya tahu bus stop yang mana satu. saya tahu ada orang disitu. tapi, saya lansung tidak melihat siapa dia. dan dia, menjadi salah seorang yang selalu disitu. sedikit terkejut bila dia menegur umpama saya ini kawan nya.
budak baik..

khayal.. tak dapat di kawal.. rindu makin tebal..

1 comment:

Anonymous said...

saya juga rindu.. rindu kamu.. (kamu tahu siapa saya)