Wednesday, July 26, 2006

tamat.. tamat.. dan tamat..

kisah tren yang mengalami masalah teknikal..
semua orang merasakan masalahnya.. termasuk saya. yang saban hari menggunakan pengangkutan ini..
semalam.. dua kali tren berhenti secara mengejut.. tatkala sedang dalam kelajuan yang tinggi, tiba2 saja brek kecemasan..
saat inilah sikap2 prihatin rakyat malayia menyerlah… sama2 berpaut antara satu sama lain untk tidak jatuh.. indah nya pemandangan..
tapi, biarlah.. asalkan saya selamat sampai ke rumah.. itu sudah cukup..
tapi saya terharu..
ramai jugak yang bertanyakan saya.. samada selamat atau tidak daripada sumpahan teknikal tren hari itu..
terima kasih kawan-kawan..
saya masih lagi terselamat..
tamat kisah tren

apa kisah saya hari ini?
seperti biasa. tapi kini, saya terlalu diuji dengan kerenah pelajar2 saya..
kisah tentang mereka yang berlagak pandai
kisah tentang merekan yang lansung tidak mahu membaca arahan (read: kerana semuanya berlagak pandai)
kisah tentang masing ada tabiat yang tidak elok – gigit kuku, main rambut bahkan ada yang melakukan aktiviti cari gali!!
kisah tentang mereka yang hanya tahu mengangguk tapi sebenarnya tidak tahu apa2
kisah tentang mereka yang lansung tidak faham bahasa inggeris tapi menidakkannya kerana malu dengan boyfren atau girlfren masing2 (read: students saya sudah ramai yang ada pasangan. umur baru 18 sudah pandai bercinta kasih. puppy love.. mungkin)
tamat kisah saya dan pelajar2 saya

tamat juga kisah pagi ini.
andai kata saya berkesempatan.. ptg ini satu lagi entri.

No comments: