Thursday, July 06, 2006

kisah hari-hari

saya suka nama saya. tak kiralah bagi sesetengah org, nama saya pelik. tak pernah jumpa. malah ada yang mengutuk nama saya di hadapan saya kerana mereka tidak kenal siapa empunya nama tersebut. saya hanya tersenyum. dan dia malu sendirian bila saya mengambil tag nama saya lalu memakainya.
semalam, seorang doctor memuji nama saya.. “a very nice name” sememangnya nice bila dibaca nama penuh saya. seakan kombinasi nama saya dan nama ayahanda ini terlalu cantik. ini kali kedua. orang yang pertama memuji nama saya ialah seorang pegawai jpj. waktu itu saya mengambil ujian lessen kereta. maka, sepanjang ujian jalan raya itu dia asyik bertanya siapa yang memilih nama saya, adik beradik lain bagaimana, dan bermacam-macam lai soalan..

dulu, saya juga kurang suka nama saya.. zaman kanak-kanak, yang warnanya hanya tujuh.. kini, warna zaman saya sudah banyak, maka.. seandainya terdapat sedikit tompok hitam, dengan senang saya mencari warna yang seakan akan sama lalu menampungnya..
selesai…

cukup la tentang nama saya..


hri ini hari pertama saya ke pejabat tanpa segala macam benda yang selalu saya tempekkan ke muka. kosong. clean. rasa sedikit janggal. tapi.. atas nasihat doctor, saya turutkan jua. semalam ke klinik pakar kulit. duduk hanya 5 minit. bercakap hnya 5 ayat.. 3 jenis ubat.. bil melebihi rm100.. ditambah pula sekeping kad.. sila datang lagi 2 minggu dari sekarang.. urgh.. urgh.. urgh..

No comments: