Thursday, June 08, 2006

kad jemputan.. pengantin lelaki.. aisya sofea..

baru mendapat kad jemputan kahwin senior bilik saya ketika saya tahun pertama universiti dulu.. tak percaya...tergamam.. tak di duga.. terjerit jerit saya membaca nama pengantin lelaki nya.. betul kata orang.. kalau dah jodoh, tak kemana..
sang lelaki.. yang dahulu.. selalu di kutuk oleh kakak senior saya ini.. yang selalu dipulaukan panggilannya.. yang selalu diceritakan kepada saya tentang kejelikan lelaki ini.. akhirnya... menjadi suami.. menjadi teman yang bakal di lihatnya saban hari.. yang bakal berada di sisinya saban waktu.. huhuhu.. sungguh saya tidak percaya..
tapi.. itulah hakikatnya.. lantas saya teringat kata2 seorang novelis malaysia..

masa dan kejauhan bukan halangan bila jodoh ditakdirkan – Jauh by Aisya Sofea

novel ini.. saya ulang membaca berkali2.. lebih dari sebelas kali..

No comments: