Monday, June 05, 2006

cerita hari2 itu..

agak lama saya tidak menulis.. maka saya sudah hampir2 terlupa bagaimana susunan ayat yang harus saya susun untuk setiap cerita.. bialah saya ringkaskan semuanya..

1. saya tak suka @ benci orang yang mengganggu dunia saya
ini saya tujukan pada seorang rakan.. laksananya, saya ini dianggarkan seperti dia.. memberitahu segala gala perihal dirinya kepada umum. hatta perihal dia datang ‘teman baik’ setiap bulan juga dikhabarkan. saya bukan dia. saya tak suka orang mengganggu dunia saya. dunia personal saya.. saya tak suka orang mengambil tahu hal hal peribadi saya yang saya kira, biarlah saya dah teman2 yang palng rapat saja yang tahu. saya tak suka berkongsi hal2 sebegini dengan semua apatah lagi dgn kaum adam yang kurang rapat..

2. saya dengan dia
cerita yang tak berkesudahan.. sy pun tak tahu bila bakal berakhir.. akhir2 ini, dia umpama sedikit pelik.. bersopan.. mengambil berat.. sdah pndai mnghargai.. bertanya itu ini.. bagusla.. tapi.. (saya menolak untuk bercerita di sini)

3. makan makan luar
pulang dari kerja semalam.. saya begitu mengidamkan nasi goreng cendawan.. pulang ke rumah.. ajak semua keluar mkn di luar.. dulu, saya hanya mengikut sesiapa yang mengajak.. kini.. duit sndiri, sesuka hati sy mengajak mereka bila2 masa sahaja..

4. masalah muka
nikmat muka yang licin ditarik balik.. rupa2nya sekejap saya Tuhan menganugerahkan saya nikmat itu.. muka sy kini kmbali berjerawat.. dtmbh pula dgn bintk2 kecil umpama ruam.. sudah sepuluh biji ubat alahan saya telan.. lnsung tiada perubahan.. kini.. saya bersabar.. dan berusaha.. semoga nikmat itu dikembalikan..amiinnn..

5. saya.. adik.. dan abang
kini, hanya tnggal kami yang bujang. yang mengbingitkan rumah tatkala hari mnggu. yang meramaikan meja makan. seronok. mngkin kerana jarak umur yang tidak terlalu jauh menjadikan kami begitu seronok bergelak ketawa. walaupun saya sering menjadi mangsa aksi2 buli mereka, saya tidak peduli. ada masanya, saya dgn beraninya mengenakan mereka kembali. cuma, nisbah saya mengenakan mereka dengan mereka mengenakan saya adalah lebih kurang 2:10

6. high heels baru
baru dibeli mnggu lepas. sandal2 saya semuanya sudah menghampiri tarikh tamat tempoh. ke klcc, pusing2 semua kedai kasut.. akhirnya saya mencapai satu high heels. agak murah (kerana sekarang jualan murah) entah kenapa, sejak bekerja, saya lebih gemar memakai high heels. mgkn disebabkan factor ketinggian saya yang kurang tinggi, maka dgn high heels saya berasa sedikit tinggi. tapi, high heels ini.. sedikit menyakitkan kaki saya. hampir melecet. aduh…

No comments: