Thursday, May 18, 2006

serius!!

bermula dengan cerita Dewa 19
akhirnya kami terbawa bawa kepada persoalan yang lebih mendalam
tentang al-Hallaj, Sheikh Siti Jenar, Wali Songo, Sunan Kalijaga
entri ini bukan untuk menghuraikan tentang nama nama di atas
entri ini tentang saya dan dia

saya kira
ini kali pertama saya dan dia berbicara soal yang serius seperti ini
soal agama dan kepercayaan
soal yang tahap di mana “budak budak tak perlu masuk campur”
sebelum ini
bicara saya dan dia lebih kepada benda benda remeh temeh
saling tolak menolak siapa belanja siapa
saling kutuk mengutuk secara gurauan
saling bertukar tukar cerita lawak
paling kurang pun
serius kami hanyalah pada cerita perihal kerja masing masing
ataupun bertanya samada pergi kenduri si polan atau tidak hujung minggu ini

tapi, hari ini..
kami telah berjaya mengadakan forum serius
walaupun hanya melalui Yahoo Messenger!!

shez, saya bangga dengan hasil usaha kita pada hari ini!!

No comments: