Thursday, May 18, 2006

senyum pagi

pagi ini sejuk
“pagi2 sudah hujan” komen rakan sepejabat
saya hanya senyum sambil melihat dia mengibas2 baju yang sedikit basah
kesian. mujur saya terselamat

sarapan pagi saya hari ini nasi goreng dan air kosong
sejak dulu saya kurang gemar minuman manis
tapi, setiap bulan saya akan pastikan
di dalam cabinet dapur itu terisi Nescafe, coffemate, orange tang, the boh dan gula semestinya
bila bonda menegur “beli saja. minumnya tidak”
saya hanya senyum
tak apa. org lain kan ada untuk minum

sebentar td saya ditegur seorang kawan
“lipstick kamu warna oren eh?”
“ya. kenapa?”
“jarang nampak org pakai. berani kamu pakai”
saya hanya senyum
dia tidak tahu
saya juga punya lipstick warna purple, coklat dan silver

saya kini.. asyik sgt tersenyum
senyum
senyum
senyum

No comments: