Monday, May 15, 2006

caring and sharing

bg saya.. ia bukan saja dalam hubungan serius antara sang arjuna dgn si dara
tapi juga dalam hubungan sesama manusia biasa..
saya rasa, tak salah kalau kita bertanya khabar kawn sepejabat..
atau sekadar memberi nasihat kpd seorang kawan
atau mengjak seorang kawan brkfast bersama krna tahu yang dia miss bfast di rumahnya akibat bangun lmbat
ini pndapat saya..
lantas, bila dialog seorang rakan “aku tak mintak ko ambik berat pasal aku” bergema di gegendang telinga saya..
saya rasa umpama jantung saya tersentak..
saya tergamam.. kerana masih ada lagi manusia seperti dia yang wujud dlm dunia saya..
saya kira, manusia2 yang mementingkan diri, yang tidak memerlukan kawan dalam hidupnya, yang bisa berbicara sesuka hati tanpa mengambil kira perasaan org yang mendengarnya sudah dilupuskan semua sekali dalam senarai mereka yang menghuni dunia saya.. rupa2nya, saya ter’miss’ seorang..
ingin sekali saya membalas balik pada rakan itu “aku ambik berat sbb kau alone. kalu kau mati kat sini, aku jgak yg susah. ”
tapi, saya masih waras.. n pada dia..dinasihatkan..
cuba faham apa yang org buat pada kita. paling kurang, cubalah untuk menghargai..

kadang2, apa yang tersirat di hati tak perlu disuratkan..

No comments: