Tuesday, May 30, 2006

7e semalam

saya cukup kurang berkenan dgn orang2 di 7eleven semalam
lansung tiada ramah. lansung tiada senyuman
kisahnya..
saya ke sana membeli roti air dan gula2..
semuanya kurang dr rm10
dibayar dgn not rm50
berdiri untuk mendapat baki
menunggu
menunggu
menunggu
3 pelanggan sebelum saya sudah keluar
saya masih berdiri.. menunggu baki
“dik, balance akak td?” dgn sopan
“tak de duit kecik. tnggu la dulu” serius. lansung tida senyuman. kata maaf apatah lagi.
saya angguk. senyum. tapi lnsung tak dibalas.
terus berdiri
menunggu
kalau padi menunggu pagi, saya pula menunggu baki
akhirnya
dia menarik 4 keping not 10 dari mesin cashier
hulur kepada saya
kasar
muka ke arah lain
lansung tiada kata maaf kerana menunggu
lansung tiada senyum
dalam hati berkata, nasib kamu baik
kerana mood saya baik dan sopan pagi ini
jika tidak, pasti kamu saya tegur
"mahu bukak kedai atau tidak
melayan pelanggan mcm menghalau"

No comments: